Tyto zprávy ukazují, jak důležité je snižovat plýtvání potravinami v celém dodavatelském řetězci, nejen v maloobchodě a při spotřebě.
 
„Nikdo nemůže řešit plýtvání potravinami sám. Proto se od doby, kdy jsme poprvé zveřejnili naše údaje, snažíme spolupracovat i s našimi dodavateli, abychom do roku 2030 snížili plýtvání potravinami v našich dodavatelských řetězcích na polovinu. Věříme, že co měříme, to můžeme řídit, a proto vyzýváme dodavatele, aby zveřejňovali svá data o plýtvání,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.
 
Společnost Tesco je prvním maloobchodním prodejcem v České republice, který zveřejňuje údaje o plýtvání potravinami ve svých vlastní provozech, a již v roce 2019 dosáhla cíle udržitelného rozvoje OSN (SDG) snížit do roku 2030 plýtvání potravinami na polovinu.
 
Investice, které společnost Tesco vkládá do motivace a podpory všech zúčastněných stran ke snižování množství odpadu, budou přínosem pro všechny. Řešení problému plýtvání potravinami je důležité nejen pro planetu, ale i pro podnikání. Nedávný průzkum WRAP mezi 1 200 prodejními místy a 200 společnostmi v 17 zemích jasně ukazuje, že každý americký dolar investovaný do snížení plýtvání potravinami přinese zpět 14 dolarů. Hodnota potravinového odpadu na celém světě činí 940 miliard dolarů ročně.

 6336a5c474902obrazek.png

„V roce plným nebývalých výzev pro maloobchodníky, dodavatele a zákazníky nebylo řešení problému plýtvání potravinami nikdy naléhavější. Plýtvání přispívá nejen ke změně klimatu, ale má dopad i na naše peněženky. Kromě dodavatelů se zaměřujeme také na zákazníky, kterým pravidelně sdělujeme tipy a doporučení, jak neplýtvat potravinami a šetřit rodinné rozpočty,“ dodává Katarína Navrátilová.
 
Řetězec Tesco vyzývá potravinářský průmysl, aby následoval jeho příkladu a začal měřit a zveřejňovat vlastní údaje a přijímat cílená opatření. Dne 26. října pořádá společnost Tesco společně s WWF v Praze konferenci o udržitelných potravinových systémech s názvem „ Síla je na našich talířích“. Cílem této konference je spojit politiky, odborníky a zástupce podniků a diskutovat o budoucnosti potravinářského odvětví a legislativním rámcem udržitelných potravinových systémů. Ukázat příležitosti a také překážky z obchodního hlediska, v neposlední řadě také možnosti, jak přimět zákazníky k udržitelnějšímu stravování.
 
Společnost Tesco využívá nedokonalé kaiserky, aby zabránila plýtvání potravinami
 
Společnost La Lorraine byla založena v České republice v roce 1999 a stala se největším tuzemským výrobcem a distributorem mraženého pečiva a cukrářských výrobků. V roce 2016 se společnost zavázala, že do roku 2030 sníží množství potravinového odpadu a odpadu určeného ke krmení zvířat ve vlastních zařízeních o 50 %.
 
Jedním ze způsobů, jak snížit množství potravinového odpadu, je spolupráce se společností Tesco na projektu „Kaiserky“. Společnost La Lorraine dodala společnosti Tesco 234 tun kaiserek s vizuálními vadami (ale ve vynikající chuťové kvalitě) jako surovinu pro výrobu pizza kaiserek. U pizza kaiserky spotřebitel nepozná rozdíl od kaiserky bez vizuální vady.
 
"Jsme rádi, že díky spolupráci s Tescem se nám daří každý rok zachránit přibližně 4 miliony kusů kaiserek, které mohou být dále spotřebovány, tím se nám daří efektivně snižovat potravinový odpad,“ doplňuje za La Loraine Jiří Zýka, obchodní ředitel pro ČR/SR.
 
Další informace o údajích o potravinovém odpadu společnosti Tesco a jejich dodavatelů naleznete na této stránce.
6336a58fa1d96obrazek.png

Reklama