Jezte zdravěji, bude vám to lépe myslet.  Aneb zabijte dvě mouchy jednou ranou - když se budete snažit omezit přísun cholesterolu a živošných tuků obecně, zhubnete, budete mít zdravější srdce a cévy, a ještě navíc prospějete svému mozku.

Doktor S. Kalminj z University Medical Center Utrecht v Holandsku se svými kolegy zjistil, že strava bohatá na mastné kyseliny snižuje riziko úbytku poznávacích funkcí. Výsledky své studie vědci uveřejnili v časopisu Neurology, odkud je převzal server www.medicina.cz

Dosavadní studie ukázaly, že ryby a mořské plody s obsahem omega-3 vícenenasycených mastných kyselin snižují riziko vzniku stařecké demence. Naopak živočišné tuky toto riziko zvyšují.

 V letech 1995 až 2000 bylo do studie zahrnuto celkem 1 613 lidí, kteří vyplnili dotazník dotazující se na složení jídelníčku. Osoby byly ve věku 45 až 70 let. Výsledky studie ukázaly, že příjem omega kyselin v rybách a mořských plodech snižuje pokles kognitivních funkcí. Naopak zvýšený příjem cholesterolu a nasycených tuků byl přímo spojen se zvýšeným rizikem poruch paměti a její flexibility.