Vitamin B6 je jedním z hlavních a klíčových vitaminů bojující za udržení zdravých a šťastných nervových, imunitních a metabolických systémů.

Zatímco všechny vitaminy B pomáhají našemu tělu metabolizovat živiny v jídle, které jíme, stejně jako rozbít tuky a bílkoviny, vitamin B6 je zvláště důležitý pro hormonální zdraví. Jinými slovy, my ženy bychom tento zázrak neměly podceňovat.

Samozřejmě, že vysoce kvalitní doplňky jsou skvělé způsoby, jak zajistit dostatek vitaminů B6 (většina dospělých potřebuje alespoň 1,3 miligramu vitaminu B6 denně), ale získávání vitaminu čistými zdroji celých potravin je obecně výhodnější a lepší. Je tedy vhodné získávat B6 z takových zdrojů jako je: tuňák, banány, semínka, pistácie, špenát, brambory, krůtí, hovězí a kuřecí maso a mnoho dalšího…

Benefity vitaminu B6

  1. Zdravé žíly
    Homocystein je typ aminokyseliny, kterou tělo přijímá prostřednictvím zdrojů bohatých na bílkoviny, ale když se hladina aminokyseliny dostává příliš vysoko, může to být potenciální riziko zánětu, srdečních onemocnění a dalších kardiovaskulárních onemocnění. Studie ukázaly, že dostatečné množství vitaminu B6 může výrazně pomoci snížit hladinu celkového homocysteinu v těle a zajistit tak zdravé žíly a krevní průchodnost v těle.
  2. Dobrá funkce mozku
    Dostatečné množství B6 hraje klíčovou roli v mozkové glukózové funkci. V podstatě tento vitamin podporuje správnou funkci a vývoj mozku a nervového systému a některé studie uvádějí, že nedostatek může ovlivnit onemocnění, jako je Alzheimerova choroba a demence.
  3. Správná hormonální funkce
    Vitamin B6 je zvláště důležitý vitamin, který může pomoci zvýšit produkci progesteronu, aby působil proti nadbytku estrogenu - nejčastější příčině hormonální dysfunkce. Kromě toho prý B6 pracuje s jaterními enzymy, aby odstranil přebytečný estrogen z těla a posílil imunitní systém.
  4. Dobrá nálada
    Podle výzkumu má vitamin B6 významný vliv na centrální produkci serotoninu v mozku, který je důležitou složkou regulace nálady, kromě deprese, bolesti, únavy a úzkostné prevence. Budeme díky němu šťastnější!
  5. Optimální zdraví očí
    Své oči neochráníte před neustálým koukáním do počítače tím, že si dáte mrkvový salát. Raději se dopujte vitaminem B6, který má na jejich zdravý pozitivní vliv.
  6. Bojuje proti PMS
    Vitamin B6 hraje důležitou roli ve vztahu k našim hormonům. Trpíte-li na nepříjemné a bolestivé PMS, rozhodně dodávejte tělu B6, která proti těmto příznakům efektivně bojuje a ulevuje od bolesti.
  7. Kvalitní spánek
    Pravděpodobně jste slyšely o melatoninu a jeho důležité roli, kterou hraje ve zdravé spánkové rutině. Jak se ukázalo, vitamin B6 ho pomáhá tělu vyrábět. A tak jej přijímejte dostatek, ať si zajistíte kvalitní spánek.

Také si přečtěte:

Reklama