bab.jpg

Foto: Barbie / Mattel

V rámci světového týdne vesmíru spolupracuje Barbie s Evropskou kosmickou agenturou (ESA) a její jedinou aktivní evropskou astronautkou Samanthou Cristoforetti, aby oslavila Ženy ve vesmíru a inspirovala dívky po celém světě k tomu, aby viděly v oboru přírodních věd perspektivní kariéru. V rámci této spolupráce odletěla panenka Samantha ze základny ESA v Německu a absolvovala let ve stavu beztíže, při němž simulovala přípravu a zkušenosti skutečného astronauta.

Samantha Cristoforetti (44) je italská pilotka, inženýrka, astronautka a v současné době se připravuje na svou další misi na Mezinárodní vesmírnou stanici, která se uskuteční v dubnu 2022. Během své šestiměsíční služby se ujme role velitelky a plánuje s sebou na misi vzít i svou panenku, která bude i nadále inspirovat dívky. Samantha říká: „Někdy mohou malé věci zasít semínka velkých snů, Kdo ví? Možná, že zábava, obrázky mé panenky vznášející se ve stavu beztíže, podnítí dětskou představivost a přivedou je k úvahám o kariéře v oblasti přírodních věd!“

brb.jpg

Foto: Barbie / Mattel

Výzkumy ukazují, že ženy jsou v profesích v oboru přírodních věd stále nedostatečně zastoupeny a dívky již v mladém věku říkají, že si ve škole nejméně věří ve svých matematických schopnostech. To znamená, že přicházejí o potenciálně naplňující a velmi dobře placenou kariéru v tomto odvětví, kde je míra růstu zaměstnanosti třikrát rychlejší než u profesí, které se přírodních věd netýkají. K dispozici jsou také výukové materiály, které upozorňují na různá povolání ve vesmíru a učí školní děti více o vesmíru, včetně toho, co se děje při letu ve stavu beztíže!

Mluvčí Barbie Isabel Ferrer, marketingová ředitelka Barbie pro region EMEA, říká: „Vzhledem k tomu, že profese v oboru přírodních věd jsou stále ženami nedostatečně zastoupeny, využívá Barbie v tomto Světovém týdnu vesmíru své platformy k tomu, aby dívkám ukázala vzrušující a rozmanité role a aktivity ve vesmíru, díky nimž mohou objevovat svůj neomezený potenciál.“

Barbie již více než 55 let inspiruje dívky ke kariéře ve vesmíru, a to od roku 1965, kdy se její první panenka Barbie Astronautka „prošla po Měsíci“ dříve než člověk. Barbie se stala astrofyzičkou, vesmírnou vědkyní a astronautkou, a vytvořila panenky s podobou skutečných modelů: astronautek Sally Ride z USA, Anny Kikiny z Ruska a samozřejmě Samanthy Cristoforetti z ESA.

Ukázat dívkám kariéru v oblasti přírodních věd je jedním ze způsobů, jak se značka snaží překonat Dream Gap, věk, kdy si dívky přestávají věřit. Výzkumy ukazují, že od 5 let si mnoho dívek vytváří sebeomezující přesvědčení a začínají si myslet, že nejsou tak chytré a schopné jako chlapci. Přestávají věřit, že jejich pohlaví může něco dokázat nebo něčím být. Barbie v roce 2018 zahájila projekt Dream Gap, což je pokračující celosvětová iniciativa, která dívkám poskytuje zdroje a podporu, jež potřebují k tomu, aby si i nadále věřily.

Partnerství Barbie/ESA vzniklo poté, co průzkum provedený ve Velké Británii v roce 2019 ukázal, že se čtyři z deseti rodičů domnívají, že mohou bránit své dceři ve vstupu do tohoto typu kariéry nebo v poznávání tohoto oboru, a to kvůli vlastnímu nedostatku znalostí v této oblasti. Třetina z nich se domnívala, že v oblasti vesmíru a oborů souvisejících s přírodními vědami není pro dívky dostatek pozitivních vzorů, a 70 % souhlasilo s tím, že úspěchy žen ve vesmíru je třeba více ukázat, tak jako u jejich mužských kolegů.

barbie.jpg

Foto: Barbie / Mattel

Zdroje: WIA-Europe, webové stránky Barbie, tiskové materiály Mattel

Reklama