Jedna z pravidelných čtenářek Ženy-in navštívila minulé pondělí salon Yves Rocher v Praze Na Příkopě. Přestože na uvedenou firmu slyšela od kamarádek jen samou chválu, v tomto konkrétním salonu ji prý už nikdy nikdo neuvidí. Posuďte sami.

Prosím, odložte si. Položte se na lehátko a udělejte si pohodlí. Tímto mě vítávala paní na kosmetice. Následovalo pečlivé odlíčení celého obličeje, aby celá následující procedura mohla proběhnout v pořádku. Nebudu se tu rozplývat nad výbornou a profesionální péčí paní kosmetičky. Ale ráda bych řekla, že po její dobře odvedené práci jsem odcházela spokojená a odpočatá.

Naneštěstí jsem musela kosmetický salon změnit. Po dlouhém vybírání a uvažování jsem zvolila salon Yves Rocher s nadějí, že je to kosmetický salon s dlouhou tradicí, takže proběhne vše v pořádku. Na odpočinkových pětačtyřicet minut čištění pleti, a dalších 30 minut péče o ruce jsem se těšila, ale to byla chyba.

Slečna, která mě přijímala, se nejprve zabývala mými nehty. To jsem prožila ještě klidných pár minut. Poté přistoupila slečna k péči o obličej. Už to, že jsem si nemusela odložit ani boty a slečna mě vyzvala, ať se položím na to samé lehátko, kde pečovala o mé ruce, mě trochu překvapilo. Položila jsem se tedy na lehátko úplně oblečená, ručník ani prostěradlo na přikrytí nebylo potřeba.

Má vidina příjemně strávené následující hodinky se začala pomalu rozplývat. Když mi slečna oznámila, že mě odlíčí, a vzala si na pomoc špinavý hadr, kterým mi ošmrdlala obličej, dva ubohé papírové kapesníčky, které měly chránit mé oblečení před namočením, zjevně nefungovaly, takže záda i dekolt jsem měla úplně mokré. Musím říct, že s odličováním to mělo pramálo společného, oči jsem měla akorát rozmazané, a do jaké míry byl odstraněn make-up, si netroufám odhadnout. 

Když jsem se dotázala na odstranění milií, bylo mi řečeno, že jehla zrovna není k dispozici. Malá masáž po čištění pleti se také nekonala. A kosmetička byla s celou prací hotová méně než za 40 minut včetně hloubkového čištění pleti, přitom péče o ruce a čištění pleti mělo trvat celkem hodinu a čtvrt!

Následně jsem byla odkázána na to, že si mám příště zaplatit proceduru za 1500 Kč. Nyní jsem zaplatila za kosmetiku a úpravu nehtů okolo 1100 Kč, ale jistě vím, že jinou a navíc dražší péči v tomto salonu určitě nevyužiji.

O vyjádření jsme požádali tiskovou mluvčí Yves Rocher Evu Mejdrovou:

„Zaslaný článek nás šokoval, protože popisovaná zkušenost neodpovídá pravidlům, kterými jsou naše kosmetičky povinny se řídit. Zakládáme si na profesionalitě našich zaměstnanců a požadujeme dodržování přísných hygienických pravidel a přesně daných postupů péče dle kosmetické školy Yves Rocher.

Dále Vás ujišťujeme, že ve všech našich Centrech krásy probíhaly a nadále probíhat budou pravidelné kontroly prostřednictvím fantomových klientů. Jsme si jistí profesionalitou a kvalitou péče, kterou si mohou ověřit i Vaše čtenářky," reagovala bezprostředně mluvčí v e-mailu.

Tiskové oddělení dále požádalo o jméno kosmetičky s tím, že celou situaci prošetří. Pravděpodobně se tak opravdu stane, za všechny Ženy-in držíme palce, aby se dařilo shánět pouze kvalitní zaměstnance.

Jaké jsou vaše zkušenosti s kosmetickými salony? Jak často chodíte na kosmetiku? Kolik vás péče stojí?