Změny, které v těhotenství potkají vaše tělo se promítnou hned několikrát. Změněné držení těla, které je způsobeno nezvyklou zátěží, vás nutí se prohýbat a vystrkovat bříško. To má za následek, že břišní svalstvo ochabne a povolí. Je samozřejmé, že po porodu hraje hlavní úlohu ve vašem životě miminko, ale přesto byste si měla najít čas i sama pro sebe. Chcete-li získat zpět pěknou postavu, začněte co nejdříve. Není nutné se přepínat, úplně stačí když si osvojíte pár jednoduchých cviků na břišní svalstvo a každý den je 6 krát zopakujete.


Dalším kamenem úrazu je bezesporu strava. V době těhotenství máte pro všechny roztodivné chutě omluvu, ale teď už ne. Zapomeňte na cukrárenské a uzenářské laskominy. Nepřinášejí žádné nezbytné látky, jen nepotřebné kalorie, které maří úspěchy vašeho cvičení. Vybírejte lehce stravitelné potraviny a každý den si dopřejte porci něčeho zdravého, bohatého na bílkoviny. Oddělujte kyselé ovoce s mléčnými výrobky a jídlem obsahujícím škroby.


Prsa procházejí v průběhu těhotenství (ale i po něm) spoustou změn. V těhotenství se zvětšují, kojení má zase za následek jejich povisnutí. Nic z toho ale neznamená, že by musela zákonitě pozbýt pevnosti a tvaru. Ideální je, pokud se o své poprsí staráte preventivně už v průběhu těhotenství. Ale i v opačném případě není vše ztraceno. Naučte se několik cviků na posílení prsních svalů. Nejjednodušší, ale přesto spolehlivý cvik, je spojíte-li ruce před sebou (jako kdybyste se modlila) a tlačíte jemně dlaně k sobě. Důležitá je také kosmetika. Většina kosmetických firem nabízí speciální přípravky pro péči o prsa. Vyzkoušejte například Biobus od Ryoru, Gel Buste od Clarins nebo emulzi Biofermeté Seins Fermes od Biothermu. U zvoleného přípravku je důležité se informovat, zda je vhodné používat ho už v těhotenství. Některé jsou totiž založené na hormonální bázi a není proto žádoucí aplikovat je ani v těhotenství, ani v období kojení. Pamatujte, že žádný z přípravků pro péči o prsa se nenanáší na bradavky, a to ať už kojíte, nebo ne!