Naše články ze speciálu „Léto a pitný režim, proč pít minerálky?“ naleznete zde.

Jak to máme my v redakci?

Veronika Bulánková

K minerálním vodám jsem nikdy neměla moc kladný vztah. Slýchala jsem totiž, že v mohou i škodit. Rozhovory s nutriční terapeutkou mi ovšem otevřely oči. Díky nim jsem se dozvěděla, že se slabě a středně mineralizovaných vod bát nemusím. Právě naopak, že jsou vhodné k doplňování minerálů. A to se mi, obzvlášť v létě, kdy běhám a minerály ztrácím potem ještě víc než obvykle, vážně hodí.

Jitka Turková

Piji vodu, ale minerální vody nezavrhuji, na rozdíl od slazených limonád. Mám-li žízeň a hlavně pocit, že bych se potřebovala něčím povzbudit, volím minerálku a rozhodující je pro mě složení a můj aktuální fyzický stav.

Klára Křížová

Minerálky mám ráda, kupuji si neochucené a ideálně neperlivé. Myslím, že jsou zdravou součástí každého pitného režimu, a hlavně mě baví, že neobsahují žádné chemické látky, prostě je to pramen, který teče ze země nebo ze skal. V létě jsou navíc důležité, protože doplňují minerální látky. Vybírám si je podle chuti – musí mi chutnat a podle složení. Hodně sportuji, takže dost doplňuji tekutiny a minerálky piju pravidelně.

Marta Kratochvílová

Já mám nejraději vodu z kohoutku. Balené vody si skoro vůbec nekupuji. A když už to musí být, třeba někam na cestu nebo v restauraci, kupuju neperlivé. Na značce mi ale nesejde. Co se týče minerálek, nějak nezkoumám, zda jsou dobré nebo prospěšné. Co se týče pití, piju poměrně dost málo a nehlídám si pitný režim. Jsem na to hrozná a měla bych to určitě napravit. Když bych měla pít vodu kvůli zdraví a obsahu nějakých tělu prospěšných látek, byly by to léčivé vody, což je vlastně rozdíl. Lidé si minerálky a léčivé vody dost pletou.

Karolína Waberová

Obecně si myslím, že si lidé pletou minerální a perlivé vody. Řekla bych, že sodovky moc zdravé nejsou, protože jsou sycené oxidem uhličitým a ten by neměl moc dobře působit na játra a může způsobovat nadýmání. Ale kdo ví. Minerálky jsou naopak fajn, obsahují spoustu potřebných minerálů pro naše tělo, třeba hořčík či železo. Minerálky jsou k dostání ve verzi neperlivá, jemně perlivá a perlivá, takže si každý může vybrat. Kupuji si je pravidelně, když jdu večer před tím na víno. Mezi minerálními vodami je však rozdíl. Ty středně a slabě mineralizované, můžeme pít každý den téměř v jakémkoliv množství. Jiné by to bylo chtěli bychom pít každý den silně mineralizované, které jsou také volně prodejné. Například stáčeného lázeňského pramenu bychom měli vypít maximálně okolo půl litru za den. Středně a slabě mineralizované dokáží tělu dodat potřebné minerály a zároveň tělo hydratovat. Ulevit prý mohou třeba od pálení žáhy při překyselení organismu a také je skvělé pít je před sportovní aktivitou.

Lukáš Kučera

Minerálky piju spíš náhodně, cíleně žádnou nevyhledávám. Z vlastní rodiny mám, že na dýchací problémy a kašel se vždy kupovala Vincentka, jejíž chuť mi ale přišla moc slaná. Věřím na minerální vody jako součást nějaké léčebné kůry, koneckonců na to byly původně určené. Pokud člověk hodně sportuje a potí se, přijde mi jako dobrý nápad doplnit tekutiny i minerální vodou, třeba s citronem, mátou atp. To samé praktikuju po sauně nebo v horkém počasí venku.  

Žaneta Podlahová

Minerální vody jsem nikdy obzvlášť nepila. Vždy jsem byla zvyklá na šťávu s kohoutkovou vodou a na čaje. S čím mám ale pozitivní zkušenost, tak se silně mineralizovanou vodou Mlýnský pramen, která mi pomohla od problémů se zažíváním. Pila jsem ji podle doporučení a dodržovala jsem pravidelnost dle popisu celé pitné kúry pro zlepšení zažívání.
 

Doporučení AquaLife Institutu ohledně minerálek:

Pro každodenní pití u lidí bez rozlišení věku a zdravotního stavu jsou vhodné slabě a středně mineralizované vody s obsahem rozpuštěných pevných látek do 1000 mg/l – mohou je pít bez omezení jako součást pravidelného pitného režimu.

Silně mineralizované vody (obsah rozpuštěných pevných látek 1500–5000 mg/l) jsou vhodné při velké zátěži v namáhavých provozech, v letním období nebo při sportu, kdy je třeba tělu doplnit nejen tekutiny, ale i minerální látky.

Naše články ze speciálu „Léto a pitný režim, proč pít minerálky?“

Všechny články najdete na této stránce.
 

Reklama