Nemáte doktorát v oblasti léčby trávicího ústrojí? Nevadí. Sestavili jsme pro vás soubor užitečných možností od meditací až po lékařské zákroky, z nichž si můžete vybrat. Vaše tělo je jedinečný organizmus, doporučujeme proto experimentovat; zkuste zařazovat do svého života jednu věc po druhé, abyste zjistili, co u vás funguje.
6051d565ebcb3obrazek.png
STRAVA A DIETA:

Tipy ke stravování: Jak vždy říkávají maminky, je velmi důležité osvojit si správné stravovací návyky a také jíst pomalu a v klidu.

Děd Vševěd ví vše nejlíp: Jídlo vždy dobře rozžvýkejte a jezte vždy přiměřené porce – ani moc ani málo.

Upravený příjem vlákniny: Může to znamenat zvětšit nebo naopak zmenšit porce – výživový poradce vám pomůže upravit příjem vlákniny podle potřeb vašeho těla.

Veďte si deník: (o konzumaci mléčných výrobků… a o všem ostatním). Veďte si deník o svých příznacích a stravě, abyste zjistili, co vám osobně nesvědčí. Je užitečné zaznamenávat si, co jíte a jaké přitom máte příznaky, abyste si pak dokázali spojit, co vám nedělá dobře. Abychom vám to zjednodušili, vytvořili jsme pro vás jeden takový deník!

Klikněte zde a vytiskněte si jej!

Zmáčkněte spoušť: Výživový poradce vás tímto procesem provede a pomůže vám odhalit spouštěče těchto problémů ve vaší stravě (a vyhnout se jim).

Hluboká voda: Pijte hodně tekutin, omezte však alkohol, kávu, šumivé nápoje a umělá sladidla známá jako „polyoly“ (často se vyskytující ve žvýkačkách).

Odepřete si FODMAP (fermentovatelné potraviny, oligosacharidy, disacharidy, monosacharidy a polyoly): V posledních letech bylo zjištěno, že strava s nízkým obsahem

FODMAP zmírňuje příznaky IBS – zkuste si o této možnosti pohovořit s lékařem nebo dietologem.

ŽIVOTNÍ STYL A DOPLŇKOVÉ PŘÍSTUPY:

  • Řešení pomocí léků: V závislosti na vaší diagnóze a příznacích vám může lékař předepsat léky na zmírnění nepříjemných stavů, jako jsou spasmolytika, laxativa nebo dokonce antidepresiva. Ty vám mohou být předepsány lékařem a liší se u jednotlivých osob.
  • Jde na vás spaní? Věřte nebo ne, alternativní metody jako je hypnoterapie mohou být u některých pacientů opravdu účinné.
  • Bylo prokázáno, že Bifidobacterium longum 35624™, s jedinečným kmenem, snižuje příznaky syndromu dráždivého tračníku, jako jsou nadýmání, plynatost, bolesti břicha, průjem a zácpa.
  • Podstupte kognitivně behaviorální terapii (CBT): Psychologické přístupy, jako je CBT při skupinových nebo osobních sezeních, prokázaly vynikající výsledky při zmírňování příznaků.
  • Omezte stres: Pracujte na způsobech snižování stresu ve svém každodenním životě, od práce s myslí po jógu nebo meditaci. Chodit do přírody je skvělým způsobem, jak zmírnit stres, který je běžným spouštěčem propuknutí IBS.

STRAVA S NÍZKÝM OBSAHEM FODMAP

Může to být trochu obtížnější ... v mnoha případech však bylo zjištěno, že strava s nízkým obsahem látek FODMAP výrazně zmírňuje příznaky IBS.4 Stejně jako u všeho, co souvisí se střevy, je to velmi individuální a tato dieta nemusí fungovat u všech lidí stejně…

Co vlastně znamená zkratka FODMAP? FODMAP jsou specifické typy sacharidů, které jsou obtížně stravitelné a často souvisejí se zhoršováním příznaků IBS.

Bez ohledu na to, jaké máte příznaky IBS, existuje strategie, kterou stojí za to vyzkoušet. Nemusíte se jen naučit s tímto problémem žít – ten problém můžete i porazit! Existuje početná komunita lidí, kteří úspěšně zvládají IBS a sdílejí online tipy a triky a poskytují podporu ostatním lidem, kteří také bojují s těmito střevními obtížemi. Nemluvě o nových výzkumech prováděných vědci z celého světa, kteří dále zkoumají potenciální způsoby léčby. Existují tedy všechny důvody pro optimizmus – hledejte, poraďte se s lékařem nebo dietologem a sestavte si plán. To zvládnete!obrazek.png

Náš tip
SYMBIOSYS Alflorex® - Probiotikum pro vaší vnitřní rovnováhu

  • Probiotikum od francouzské originální společnosti Biocodex
  • Obsahuje Bifidobacterium longum s patentovaným kmenem 35624®
  • Vědecky ověřená účinnost v průběhu 15 let
  • Jednoduché užívání kdykoliv během dne s jídlem i bez jídla
  • Bez obsahu lepku a laktózy
  • Malá kapsle se snadno polykají
  • Užívá se 1 kapsle / 1x denně
  • Užívání by mělo trvat minimálně 4 týdny a nemělo by být přerušováno
  • Je vhodný pro osoby s dietou s nízkým obsahem FODMAP

Více najdete na SYMBIOSYS.COM
6051d55550152obrazek.png

Reklama