Veronika Bulánková

Co se týče mých pozitivních návyků, začala jsem po delší době zase běhat. Měla jsem docela dlouhou běžeckou pauzu, protože se mi nechtělo do venkovní zimy. Jakmile jsem to ale dvakrát překonala, začal mě běh zase bavit a zima mi zase tolik nevadí, takže tak dvakrát až třikrát týdně na půl hodiny, respektive na pět kilometrů, vyběhnu a cítím se po tom skvěle. Taky jsem se nedávno rozhodla začít meditovat, tedy alespoň se pokouším si každý den na pár minut vyčistit hlavu od všech myšlenek. Stalo se to mým denním rituálem, na který se vždycky těším, a doufám, že mi to vydrží. I když někdy je opravdu těžké udržet hlavu na uzdě. V neposlední řadě se mi daří plnit závazek, že se budu více starat o pleť. Sice s ní nemám problémy, ale léta běží, takže bych potom mohla litovat, že jsem s tím nezačala včas.

Karolína Waberová

Za poslední dobu jsem si navykla cvičit, ale rozhodně se nejednalo o žádné předsevzetí. Záda už mě bolela tak, že jsem nechtěla být nikomu na obtíž svým neustálým stěžováním si. A tak jsem ze dne na den začala. Od prosince jsem cvičila každý den, ale poslední dobou jsou i dny, kdy vynechám. Rozdíl je to neuvěřitelný! Záda mě skoro nebolí a mám mnohem více energie. A to stačí půl hodiny denně.

Mezi další návyky patří pravidelný přísun ovoce. V jednu chvíli jsem totiž zjistila, že vůbec nejím téměř nic, co obsahuje vitamín C. Je sice pravda, že ho obsahuje i kečup, takže jsem ho nějakým způsobem do těla dostávala, ale přeci jen jsem chtěla začít žít trochu zdravěji. Tento přístup k životu se mění s věkem, protože třeba ještě před rokem jsem se nad takovými věcmi vůbec nezamýšlela. Ale zdravý životní styl je stejně návykový, jako ten nezdravý. Stačí mít pevnou vůli a překonat prvních pár kritických týdnů.

Marta Kratochvílová

Jedním z mých dobrých návyků je nežít z výplaty do výplaty a umět něco ušetřit, aniž bych se nějak extrémně snažila. To je návyk, co mám už od mala díky rodičům. Další je odličování. Nikdy bych nešla spát neodlíčená. Uznávám, že se mi to párkrát stalo, když jsem přišla odněkud z flámu nad ránem a neměla jsem na to už sílu. Odlíčila jsem se ale hned po probuzení. Pozitivním návykem může být také cvičení. Snažím se pravidelně chodit do fitness centra. Jakmile nejdu víc jak 3, 4 dny, už jsem nesvá a vím, že musím jít hned, jak to bude časově možné.

Klára Křížová

Mým pozitivním návykem je snídaně, která obsahuje čerstvé ovoce a vlákninu. Střídám snídaňové cereálie a ovesné kaše, do obou si dávám ovoce, cereálie ještě kombinuji s bílým jogurtem. Také jsem velmi omezila bílém pečivo, z čehož mám radost. Nejím už tolik housek a rohlíků a různých koláčků a sušenek. Pokud si koupím chleba, tak celozrnný. Mám z toho radost, odrazilo se to i na mé váze. Můj pozitivní návyk je pohyb, a to už mám dlouhodobě. Snažím se pravidelně běhat a díky tomu jsem se přihlásila na několik jarních závodů. A díky tomu běhám pravidelněji, protože potřebuji trénovat, abych vše uběhla a nebyla z toho zničená, že nemám formu. Ještě mám každou středu hodinu sebeobrany s trenérem, kde se skvěle zrelaxuji od práce.

Vendula Kubalíková

Na klasické cvičení jsem si ještě nenašla čas. Práce, kojenec, školačka, domácnost, nikde volná skulinka na běh nebo plavání, který jsem praktikovala před porodem a otěhotněním. Ale začala jsem si hlídat alespoň pomocí aplikace, kolik toho každý den ujdu. A kroků je v řádů kilometrů. A pokud jich není dost, cíleně vystoupím o zastávku dříve nebo prodloužím procházku s kočárkem a docela se mi to daří.

Hana Růžičková

Každé ráno potřebuji studenou vodu. Ale fakt ledovou, pod vlažnou vodou je mi zima. Je mi jedno v jaké je to podobě – ledová sprcha, kýbl studené vody na chatě nebo dešťovka ze sudu. To je můj pozitivní návyk, abych se ráno nastartovala a měla příjemný den.

A jak to máte vy?

Naším tipem je i změna jídelníčku a začít můžeme hned snídaní! Jak vypadá vaše snídaně? A jak by měla vypadat, abyste zvládli každou výzvu?

Ideální snídaně by měla být kombinací polysacharidů, vlákniny, bílkovin, kvalitních tuků, vitaminů a minerálních látek. A zapomínat nesmíme ani na pitný režim. Jen tak dostane náš organismus vše, co ke svému správnému fungování nezbytně potřebuje. Jak by to mělo vypadat v praxi?

Třeba právě takto:

  • Miska mléka, či jiného mléčného produktu, pár lžic snídaňových cereálií, oříšky, ovoce, nebo zelenina a k tomu sklenka vody.

Ale pozor, až budete vybírat zmíněné cereálie, je vhodné preferovat celozrnné, nebo s významným množstvím celozrnných surovin, které mají více vlákniny.

Na složení záleží

Celozrnné obilniny obsahují celé zrno. Na rozdíl od vysoce vymletých zrn z nich nebyla odebrána vnější vrstva, která je bohatá především na vlákninu, vitaminy B a antioxidanty. Jak to poznat? Musí to být uvedeno ve složení.

Například celozrnné snídaňové cereálie Nestlé mají navíc na obale na první pohled viditelný zelený pruh. Toto označení vám skýtá 100% jistotu, že cereálie obsahují celozrnné obiloviny. „Naším závazkem je, aby byly celozrnné cereálie na prvním místě ve složení, tedy aby jich bylo v receptuře nejvíce oproti ostatním složkám receptury,“ vysvětluje tento výrobce snídaňových cereálií pro děti i dospělé.

Náš tip na ideální start dne

Chutné, a přitom nabité skvělými ingrediencemi. Takové jsou Nestlé Fitness, které mají své pevné místo v různorodé a vyvážené stravě. Kromě dalších důležitých ingrediencí obsahují i celozrnný oves nebo vitaminy skupiny B. Stačí do nich nalít mléko, přidat oříšky a oblíbené ovoce, to vše doplnit sklenkou vody a vynikající a vyvážená snídaně je připravená za pár minut.

Chcete se dovědět více? Zavítejte na stránky CEREALIE.CZ

Reklama