Foto: Shutterstock

Na posílení vitality existuje celá řada zaručených receptů. I když neexistuje univerzální recept, společný znak tam přece jen najdeme. Každý odborník vám potvrdí, že je třeba vybalancovat potřeby těla i duše.

Dělání smutky zahání
Psychické naladění je velmi důležité a patří mezi důležité aspekty životosprávy. Cíleně si budujte životní nadhled, obklopujte se pozitivními lidmi a nikdy neztrácejte úsměv na rtech. Pamatujte, že negativní myšlenky vytvářejí negativní náladu a tou přímo ovlivňujeme i naše okolí, které nám negativní vlny vrací zpět. I když je venku sychravo a deštivo, není důvod sedět znuděně doma s rukama nečinně založenýma. Co se takhle pustit do kreativního tvoření společně s vašimi ratolestmi? Dělání přeci odjakživa smutky zahání!
 
„Rozvíjení kreativity v dětském věku je důležité pro zdravý duševní růst každého juniora. V současné době patří tvořivost k nejžádanějším kvalitám na trhu práce, originální lidé se schopností tvůrčího myšlení jsou však oblíbení a vyhledávaní i v osobním životě. Mít někoho takového nablízku je pro okolí vždy velké obohacení. Proto společné tvoření prospívá nejen dětem, které si tím formují osobnost, ale i dospělým,“ říká Lenka Pachmanová, majitelka kreativní platformy Idea Creative. Pokud máte doma starší děti, zkuste je nadchnout pro kreativní kreslení.
 
Na cvičení s radostí
Kdykoli pomyslíte na to, že vás po práci místo zaslouženého odpočinku čeká ještě pocení ve fitku, spolehlivě vám to zkazí náladu. A když silou vůle přeci jen zvítězíte nad leností, útrpně počítáte minuty na strojích a přemýšlíte o spálených kaloriích. Takový přístup je špatný. Pohyb v první řadě nesmí být otrava. Každý z nás si může vybrat pohybové vyžití, co ho bude bavit. Budete-li se hýbat s radostí, kila půjdou dolů sama, aniž to stačíte sledovat.

I kdyby to pro začátek mělo znamenat více pěší chůze a méně hromadné dopravy, více schodů a méně výtahů, více procházek na čerstvém vzduchu a méně večerů u televize, vyplatí se to. Nikde není psáno, že od samého začátku musíte podávat výkony olympijského sportovce. Za zkoušku stojí i cvičení v pohodlí domova. Potřebné informace i nápady na cviky můžete snadno najít na internetu.

Reklama