Spánkem se zabýval říjnový výzkum agentury Ipsos. Ukázal, že šesti lidem z deseti vadí střídání zimního a letního času. Pokud by měli na výběr, 65 % dotázaných by zůstalo u letního času. Je pro ně totiž důležité denní světlo v odpoledních hodinách a možnost trávit čas venku.

Z výzkumu dále vyplývá, že během noci se budí osm z deseti Čechů a jen 55 % respondentů se ráno po probuzení cítí odpočatě. K řešení spánkových problémů je potřeba mimo jiné omezení kouření, kofeinu a těžkých pokrmů před spaním.

„Měli bychom se snažit chodit spát v pracovních a zároveň volných dnech přibližně ve stejnou dobu. Ideálně v souladu s naším vnitřním časem. To zajistíme tak, že nebudeme používat intenzivní umělé světlo dlouho do noci, a naopak se pokusíme vystavovat dennímu světlu od časných ranních hodin,“ radí Alena Sumová z Fyziologického ústavu Akademie věd.

Podle odborníků je dalším pomocníkem k lepšímu spánku pravidelný pohyb nebo cvičení. To potvrzují i výsledky průzkumu, ze kterého vyplývá, že 66 % lidí se alespoň příležitostně věnuje sportu, přičemž z této skupiny celkem 75 % pociťuje blahodárný vliv sportu na spánek. Pravidelnou tělesnou námahu jako prostředek ke zlepšení spánku pak doporučuje zároveň s dalšími radami i psycholožka Michaela Matušková. „Lidé by měli pečovat o vlastní fyzické a psychické zdraví, přizpůsobit si prostředí, ve kterém spí, aby je nic nerušilo a v případě výraznějších obtíží vyhledat odborníka,“ míní psycholožka.

Zdroj dat: Výzkum společnosti Ipsos pro Huawei, Foto: Shutterstock

Preferujete letní, nebo zimní čas?

Reklama