U 90 % nemocných žen je naštěstí díky prevenci nádor odhalen včas. I přes to mnoho žen zapomíná na pravidelné měsíční samovyšetření prsu. Mohlo by se zdát, že se tato problematika týká pouze žen ve věku od 45 let, ale opak je pravdou. Rakovinou prsu může žena onemocnět již v teenagerovském věku, a dokonce může potkat i muže.

Na důležitost samovyšetření poukazuje v rámci nové kampaně nezisková organizace Loono ve spolupráci se značkou zubních past Sensodyne. Protože tuba zubní pasty vydrží zhruba měsíc, pokaždé když dojde, je čas si prohmatat poprsí. V říjnu navíc Sensodyne z každého prodaného produktu přispěje 1 korunu organizaci Loono na program prevence.

„Myslíme si, že prevence je důležitá, a to nejen co se týče citlivosti zubů, ale i v rámci vážnějšího tématu – rakoviny prsu. Víme, že zubní pasta vydrží zhruba měsíc. Jako připomínku samovyšetření prsu, které si má každá žena provádět právě jednou měsíčně, jsme proto připravili kampaň s názvem ‚Došel Sensodyne? Sáhni si na prsa‘,“ uvedla brand manažerka značky Sensodyne, Vanda Študentová.

Nezisková organizace Loono je tým mladých lékařů, studentů lékařských fakult a několika nadšenců, kteří už v oblasti reprodukčního zdraví, prevence onkologických a kardiovaskulárních onemocnění vyškolili více než 50 tisíc lidí.

„Velice nás potěšilo, když nás výrobce zubních past značky Sensodyne oslovil ohledně spolupráce v rámci kampaně na podporu informovanosti o samovyšetření prsu a celkové prevenci. Je to téma, kterým se již dlouhou dobu zabýváme a věříme, že také díky této společné kampani budou ženy z České a Slovenské republiky prevenci proti rakovině prsu věnovat větší pozornost. Jsme rádi za každou spolupráci, která dává smysl,“ uvedla zakladatelka Loona Kateřina Vacková.

Reklama