Také patříte do skupiny zaměstnanců, kteří veškerý svůj pracovní čas tráví sezením za počítačem a plněním nekonečné řady úkolů? Máte pocit, že povinnosti na vás proudí ze všech stran vaší velké firmy? Neklesejte na mysli. Vše se dá zvládnout, když víte, jak si zorganizovat svůj čas a efektivně při své práci využívat moderní technologie.
Přečtěte si pár dobrých tipů, které jsme posbírali od žen, jež se v té pracovní džungli velké firmy dobře zorientovaly a nepodléhají zbytečně každodennímu stresu.
Den si dopředu naplánujte
Nejhorší je chaotické přeskakování od úkolu k úkolu s pocitem, že vlastně nic není hotovo. V takovém rozpoložení člověk dlouho nevydrží a je záhy zralý na antidepresiva.
- K duševnímu klidu poslouží seznam, ať už v počítači či na papíře, kde si můžete splněné položky odškrtávat.
Nedovolte nečekaným událostem, aby rušily váš původní harmonogram
Málokterá věc je tak akutní, aby se musela řešit hned. Telefonát, návštěva kolegy z jiného oddělení a podobné maličkosti nám berou čas i energii.
- O události si udělejte poznámku a věnujte se tomu v čase, který máte v seznamu pro tyto příležitosti stanovený (nejlépe až když je vše z naplánovaných věcí v ten den hotovo)
Na emaily neodpovídejte hned
Samostatnou kapitolou, jež se váže k předchozímu bodu, jsou pak emaily, které se na člověka hrnou od rána do večera. Poštu kontrolujte jen po příchodu do práce, pak zhruba kolem poledne a před odchodem z práce. Výjimku mohou tvořit samozřejmě pozice, od kterých se okamžitá reakce na emaily očekává.
- Buď poštu během dne vypínejte, nebo aspoň nemějte příchozí zprávy doprovázeny zvukovým efektem, který působí neblaze na nervy.
Využívejte moderní technologie a udržujte si v této oblasti dostatečný přehled
Ačkoliv je v módě kritizovat internet, mobily a všechny ty vymoženosti dnešní doby, je třeba si přiznat, že jsou to pomocníci k nezaplacení. Samozřejmě i zde platí ono známé „dobrý sluha, špatný pán“. Stačí se jen v oblasti trochu vzdělávat a nezapomenout používat selský rozum.
- Ve velkých firmách se velmi vyplatí řešit problémy písemně (emailem) a veškerou komunikaci archivovat. Co je psáno, to je dáno. A nikdo pak nemůže tvrdit, že bylo něco jinak...
Uzavřete každý den ještě v práci
Vyřizování pracovních věcí ještě večer z domova je mor, který si brzy vybere daň na vašem zdraví. Nadšení a bezbřehá loajálnost jsou pěkné vlastnosti, z kterých budou profitovat vaši šéfové, ale málokterý to bohužel dostatečně ocení, zvlášť ve velkých firmách.
- Stejně tak vysedávání po pozdních večerních hodin nemá hlubší smysl...
Neřešte v práci osobní věci
Surfování po internetu za účelem nalezení nejlevnější dovolené, sledování přátel na Facebooku, vyřizování osobní pošty - to vše jsou činnosti, které do kanceláře prostě nepatří. Ani když nás nikdo nevidí. Nebo ještě jinak - nikdy nemůžete vědět, kdo to právě vidí...
- Doba je zkrátka taková a poctivost se kupodivu vyplatí. Nedávejte zbytečně záminku k nepříjemným situacím, které by vás mohly poškodit.
Zdroj fotografií: www.shutterstock.com
Přečtěte si také:
- Sexy čtyřicítky: Dobré rady nad zlato
- FACEBOOK: pískoviště pro dospělé, kde si mohou - a někdy dokonce musí - hrát hry na přátelství
- Zapomeňte na nudnou šedou myšku! Šedá je totiž IN
Nový komentář
Komentáře
Na hovno je každá práce!
Rikina — #9 nodoprčic! To metro je už fakt moc.
Nikdy jsem nepracovala v kanceláři a ani by mne to neba.
*modrá — #4ona tady taky může být každá rada k ničemu,může platit přísloví: DEBIL ZŮSTÁVÁ DEBILEM,VŮL VOLEM

.
Rikina — #9
fíhá - ještě, že jsem nezažila......
*modrá — #4
jak psala amphora zkus lopatu nebo vyčkej, debil se většinou umlátí sám nebo pomůže složka jak zmínila jarka
pak dej vědět 
Už jen bod uvedený jako prvý by v mé bývalé práci neobstál (jsem v důchodu),dělala jsem v zásobování a dopravě pro velké stavby stavby. Rána byla plná stresů,ale člověk musel obrnit a vše nakonec šlo.
Přežila jsem i více než rok v open space, kde mi lezl až k pracovnímu stolu úplně každej, společníky firmy počínaje a uklizečkou konče. Ze všech stran bylo slyšet hovory ostatních kolegů, služební i soukromé, a přepážky mezi jednotlivými kójemi byly průhledné. Aby bylo vidět, jestli dotyčný něco dělá.
Soukromí nula, klid na práci nula, blázinec na 150%. Občas někdo vyměkl, utekl ven a vrátil se v devět večer, aby pracoval přes noc, jinak by to nedal. To je nejhorší, co jsem zatím zažila. Korunováno to bylo tím, že na cca 60 lidí bylo 1, slovy jedno WC, genderově nerozlišené, před kterým trvale stála fronta nejméně pěti čekajících jedinců... slabší povahy radši sjely výtahem, a šly na WC ven z budovy, do metra.
Kdo absolvoval tohle, jest zocelen, a už vydrží všecko.
amphora — #5spíš nějakou pracovní složkou,pořádně těžkou

.
*modrá — #4


o tom třeba někdy příště
.
*modrá — #4

*modrá — #4
umlátit debila lopatou.....
a jaká je rada na to když sedím v kanceláři s debilem ?
No je to úsměvné... redaktorka, která článek přetiskla odjinud, by měla na čas nastoupit někam do fabriky a pak článek podstatně upravit
to jsou mi rady