V rozvrzích fitnesscenter se můžete setkat s nejrůznějšími typy hodin aerobního cvičení.

Někdy se stává, že se cvičitelé druhem hodiny zcela neřídí a např. při Bodystylingu věnují většinu hodiny složitým krokovým variacím namísto posilování. V takovém případě zkuste upozornit instruktora, že by hodina měla vypadat trochu jinak.

Příklady používaných názvu lekcí aerobiku s charakteristikou obsahu

AE Class -nízký aerobik (bez poskoků), vytrvalostně silový s využitím posilovacího náčiní (činky, krátké gumy, těžké míče, tyče...).

Interval AE Class - vytrvalostně silový trénink, při kterém dochází ke střídání intervalu aerobního cvičení a intervalu posilovacího cvičení (činky, gumy...).

Master AE Class - vytrvalostně silový trénink zaměřený na všestranné posílení svalstva celého těla s prodlouženou dobou cvičení , při kterém se kombinuje aerobní a posilovací část (celkově lekce trvá 90 min).

Slow Body - cvičení prováděné v pomalejším tempu zaměřené na posilování celého těla – vhodné pro začátečníky a starší cvičence.

Body Styling (AE-BODY) vytrvalostně silový trénink zaměřený na celkové formování postavy s využitím náčiní P – class vytrvalostně silový trénink zaměřený na posilování problémových partií od pasů dolů (břicho, hýždě, stehna, boky).

AE-Mix - vytrvalostní trénink zaměřený na fyzičku a rozvíjení pohybové paměti i prostorové paměti, určený pro pokročilejší cvičence.

Kick Box AE - vytrvalostně silový trénink, ve kterém se využívají prvky bojového umění - kick boxu.

Taebo - vytrvalostně silový trénink, který je složen z z kopů, úderů a jejich kombinací, které na sebe bezprostředně navazují. Cvičení slouží k získání kondice, vytrvalosti i k spalování tuků.

Body Ball - zdravotní, relaxační, pohybově nenáročné cvičení k získání základní kondice a síly a k odstranění bolesti páteře a kloubů.

Slide AE - všestranně vytrvalostní a silový trénink na kluzkém pásu, zaměřený zejména formování dolních končetin.

Step AE - vytrvalostně silový trénink s vystupováním na stupínek –step, zaměřený zejména na tvarování svalstva dolních končetin.

Step Class - vytrvalostně silový trénink na stepu zaměřený na posílení problémových zón - svalstva nohou a břicha.

Step Power - vytrvalostně silový trénink na stepu prováděný střední až vysokou intenzitou zatížení zaměřený na všestranný rozvoj celého těla.

Body Bar (Fit Bar) - nízká až střední intenzita zatížení, zaměření na rozvoj svalstva trupu a horních končetin s použitím těžké tyče.

Power jóga - cvičení vycházející ze základů jógy, založené na opakování základních pozic z jógy. Cvičením dochází k posílení a zároveň protažení a uvolnění celého těla.

Aqua AE - nízká intenzita zatížení, zaměření na zpevnění svalstva celého těla s použitím speciálního náčiní (rukavice, nadlehčovací pásy) ve vodě.

Spinning (Bike, Indoor Cycling) - aerobní, vytrvalostně silový trénink na speciálně konstruovaných přenosných kolech zaměřený na posílení svalstva dolních končetin. Zátěž si každý volí sám podle svých fyzických schopností. Spinning je zátěž, při které dochází ke spalování tuků i k zlepšování kondice.



Autorky článku: instruktorky aerobiku

přejato z webu www.aerobics.cz