Přišlo mailem, poslala Oxana. Děkujeme. Pravdivé a výstižné....Pobavila jsem se :o))))

Slohová práce žáka 6. třídy ZŠ na téma: "Moji rodiče"

Rodiče se dělí na dvě části: na matku a otce. Matka se ještě dělí na ženu v domácnosti a v zaměstnání. Doma se matka skládá z manželky, matky, kuchařky, uklízečky, pradleny, nákupčího, účetní, vychovatelky a milenky (to mi napověděla ségra Jana, co chodí do devítky, ale když to maminka slyšela, tak řekla, ať to tam nepíšu, že lhát se nemá). Maminka to umí ještě rozvést dál a používá slova jako otrok, služka, děvka pro všechno - myslím si ale, že taková slova se do slohu žáka 6. třídy nehodí.

Matka sa vyznačuje tím, že se zázračně nachází na více místech najednou, umí najednou myslet na sto věcí a přitom deset věcí najednou dělá. Vidím na vlastní oči, jak po návratu z práce dá vařit vodu na sporák a mezi tím zadělá těsto na nudle. Přitom jí samozřejmě běží pračka, do které neustále chodí vyměňovat prádlo, pro mě vymýšlí věty oznamovací, rozkazovací a tázací a naši Olinku zkouší z malé násobilky. Že přitom přebalí a nakrmí malého Káju, toho si ani nevšimnu. Dvě oči mi na to nestačí!!!

Protože když potom zasednu k večeři, je už namletý mák i ořechy na vařené nudle a já mám na kolenou tepláků čerstvě zašité díry. Olinka má umyté vlasy a prádlo visí na balkóně. Zbytečně si mamku prohlížím - fakt má pouze dvě ruce ... a přece, když přijde z práce, má v jedné malou i velkou kabelku, ve druhé má dvě tašky s nákupem a to by mě tedy zajímajo, čím drží Karlíka ve fusaku!!!

Otec, ten se neskládá, ani nerozděluje. Nachází se doma, nebo v práci, ale doma ho najdete málokdy. Mimo snídaně a večeře, kdy sedí u stolu v kuchyni, se nachází v obýváku na gauči a bývá zakrytý novinama. Po sobě zanechává vždy ty stejné stopy. Rozevřené a poházené noviny na zemi vedle gauče, všude drobky od toho, jak u toho mlsá, na stole troje brýle, pět ovladačů na spotřební elektroniku hrnek od kafe, od čaje a sklenici od piva a politý ubrus.

Na rozdíl od mamky (i když má taky dvě ruce), přichází domů vždy s prázdnýma rukama, někdy se přihlouple směje a usíná na gauči dřív, než přečte noviny. Jestli umí násobilku to nevím, ale psát asi neumí, protože žákajdu mi ještě nikdy nepodepsal. Ještě jsem ani nestihnul prozkoumat, proč patří do kategorie "rodiče", protože na rodičovském sdružení taky ještě nikdy nebyl.

Pan učitel řekl, abychom se při psaní této slohové úlohy zamysleli nad prací svých rodičů.
Ve škole přidělují žáka, který řádně nepracuje a neučí se k dobrému a usilovnému žákovi. Myslím si tedy, že při svatbách přidělují chlapy k ženám, aby je něčemu dobrému naučily a měly na ně kladný vliv.

Mojí mamince se to zatím nepodařilo..........