Nacházíme se v době plné stresu, problémů a psychika velkého množství lidí není tak zdravá, jak by měla být. Prožíváme více světové katastrofy a také osobní problémy než naši předci. Je třeba na svém mentálním zdraví pracovat a snažit se, aby bylo v co nejlepší kondici. Prospějete tím nejen sobě, ale i svému okolí. 

he.jpg
Foto:  Shutterstock

Adéla popisuje svůj pohled na věc: ‚‚Když mám kolem sebe lidi, kteří jsou pozitivní a vidí věci barevně, mám mnohem lepší náladu a víc energie, než když jsem mezi lidmi, kteří jsou jako chodící černá kronika, na všem vidí to špatné a jen kritizují”.

Každý má v životě starosti a problémy, ale záleží na tom, jak se k tomu kdo staví. Na každém lze najít něco pozitivního a pokud se budete snažit tak přemýšlet, bude se vám žít lépe a lidé s vámi budou chtít trávit čas spíš než s někým, kdo si jen stěžuje a vidí vše negativně.

Strach, smutek nebo hněv patří do našeho života a je normální, že nás občas zastihnou, ale nesmí převažovat nad radostí a dobrou náladou. Negativním myšlením podporujete ve svém mozku právě zmíněný strach, obavy a úzkosti.

Pokud smýšlíte negativně, není divu, že vás trápí různé zdravotní problémy, a to nejen psychické, ale i fyzické. Změňte své myšlení a proměňte život k lepšímu, tady je pár tipů:

Pomáhejte ostatním
Budete nejen zvedat náladu ostatním, kteří budou mít radost, ale i vy budete mít dobrý pocit z toho, že jste pro někoho něco udělali a byli užiteční. A pozor, stačí maličkost, třeba pomozte babičce s těžkou taškou.

Chvalte
Nejen oblečení nebo novou rtěnku vaší kamarádky, ale oceňte cokoliv, co je kolem vás. Může to být příroda, západ slunce nebo architektonicky zajímavá budova. Všímejte si maličkostí a mějte z nich radost.

Rozvíjejte a posilujte vztahy
Budujte vztahy nejen s přáteli a rodinnými příslušníky, ale poznávejte nové lidi. Zvyšuje to pocit vlastní hodnoty a celkově to ovlivňuje zdraví a délku života.

Stanovte si reálné cíle a snažte se jich dosáhnout
Je důležité mít v životě cíle a směřovat k jejich dosažení. Nereálné nebo příliš vysoké cíle vedou ke zbytečnému stresu, proto si raději dejte malé cíle, které vedou k těm větším.

Učte se nové věci
Ať už to bude sport, nový jazyk, hraní na nástroj nebo cokoliv jiného. Učení nových věcí navozuje pocit úspěchu a sebedůvěry.

Přijměte se takoví, jací jste i se všemi nedostatky
Nikdy nebudete dokonalí, stejně jako nikdo. Zaměřte se na to, v čem jste dobří a na co máte talent. Nekritizujte se za to, co vám nejde ani za vaše špatné vlastnosti.

Cvičte odolnost
Pokud se vám v životě stalo něco zlého, využijte to ve svůj prospěch. Říká se, že co tě nezabije, to tě posílí, tak se k tomu tak stavte. Neúspěchy a zklamání berte jako odrazové můstky do lepší budoucnosti.

Žijte přítomností
Přemílat si to, co se stalo v minulosti a bát se budoucnosti ještě nikdy nikomu nepomohlo. Žijte teď a tady, jedině tak si dokážete užívat a vnímat přítomný okamžik.

Meditujte a buďte vděční
Meditace vám pomůže myslet na přítomnost a nenechat mysl v negativních myšlenkách. Meditace je těžká věc a než se ji naučíte, bude to vyžadovat trénink. Jakmile ale budete trpělivě zkoušet, brzy přinese své ovoce. Zejména mladí lidé dnes berou vše jako samozřejmost a o vděčnosti se u nich příliš mluvit nedá. Založte si sešit, do kterého si každý večer nebo každé ráno napište, za co jste vděční, alespoň tři věci. Možná si to pak lépe uvědomíte a budete si vážit svého života.

Zdroj: autorka článku, nytimes, newsinhealth, Forbes

Čtěte také:

Reklama