Zajít do lékárny pro nějakou tu chemii se zdá příliš snadným receptem. Mnohem více ale svému tělu prospějete, když zkusíte přirozené způsoby, jak posílit vlastní imunitu a pomoci tělu, aby si poradilo samo.

Povzbudí makrofágy k aktivitě
Těmi nejdůležitějšími rytíři, kteří vám pomohou v boji se zimní invazí virů a bacilů, jsou betaglukany. Dobrou zprávou je, že tyto polysacharidy, jež jsou v současnosti vděčným objektem vědeckého zkoumání, najdete v řadě potravin. Na jakém principu betaglukany fungují? Do lidského těla se dostanou z tenkého střeva, které je absorbuje. Zde je zachytí makrofágy, což jsou vůbec nejúčinnější imunitní buňky ve vašem těle.  Betaglukany dokážou tyto makrofágy povzbudit k vyšší aktivitě. Postarají se o to, aby makrofágy poslaly virům a bacilům velmi účinnou odpověď tím, že nastartují imunitní procesy v organismu. Dají i pokyn k tomu, aby se v kostní dření tvořilo vyšší množství kmenových buněk.

Kde především betaglukany najdete?
Možná vás to překvapí, ale betaglukany obsahují i některé zdánlivě úplně obyčejné potraviny jako třeba obiloviny. Hodně betaglukanů najdete například v ječmenu nebo v ovsu. Ale pozor. Nejvíce betaglukanů se nachází hlavně v obalových vrstvách obilovin, tedy v těch, které se během průmyslového zpracování na bílou mouku odstraňují! Myslet si tedy, že betaglukany jsou v bílém pečivu, je naprosto scestné. Musíte tedy sáhnout po celozrnných obilovinách a pečivu z nich, kde jsou rozemleté i ony obalové vrstvy. Výborným způsobem, jak organismu dodat dostatek betaglukanů jsou i ovesné vločky. Kaše z nich, přidávání vloček do jogurtů k svačině, to všechno vám také pomůže přežít zimu bez nemoci. Betaglukany jsou hojně obsaženy také v pivovarských a pekařských kvasnicích, tedy droždí. Například drožďová pomazánka tedy může být také dobrým tipem, jak s nemocemi zatočit. Že vám ve školní jídelně tahle pomazánka moc nechutnala? Zkuste ji dnes, možná změníte názor.

Houby nejenom do kuchyně
Skvělým zdrojem betaglukanů jsou také houby, například hlíva ústřičná, ale také lesklokorka lesklá nebo-li reishi, cordyceps nebo-li housenice čínská či shiitake. I když se hlíva a shiitake výborně uplatňují v kuchyni a jde s nimi připravit celá řada chutných pokrmů, především je nutné upozornit na to, že kuchyňská tepelná úprava v nich snižuje obsah účinných léčivých látek. Pestrá strava včetně hub je sice báječná, ale chcete-li si zajistit maximální přísun betaglukanů, ještě lepším tipem je sáhnout po extraktech u hub s minimálně 40 % polysacharidů. Je o koncentraci, která ve vašem těle zajistí maximální účinnost.

Reklama