Foto: Shutterstock

Cviky pro vás připravila fyzioterapeutka Lenka Zarah Chuchutová z projektu Gymbee.cz. Lenka se věnuje ženám i mužům s bolestmi v pánevní oblasti, problémům s početím, bolestivé menstruaci, péči o těhotné i ženám po porodu a častým potížím, jakými jsou bolesti zad nebo kloubů. Připravila pro vás zdravotní cvičení do kanceláře i na doma nebo také speciální sestavy pro ženské zdraví – cvičení spojené s tancem pro zdraví pánevního dna, cvičení při bolestivé menstruaci a ucelený 21denní program při diastáze (rozestupu břišních svalů).

Sedíte správně?

Pokud sedíte osm a více hodin denně, bez správně nastaveného sedu se bolestí zad zbavíte jen stěží. Velmi častou chybou je, že lidé sedí na židli moc vepředu, někdo dokonce jen na jejím okraji. Správné je mít zadek úplně vzadu. Důležité je i správné nastavení výšky židle.

Protažení trupu

Díky častému sezení se postupně  zkracují svaly důležité pro držení těla. Lenka Zarah Chuchutová vám ukáže, jak si správně protáhnout trup a zároveň i rozproudit lymfatický systém.

Uvolnění krční páteře vsedě

Krční páteř bývá jednou z nejpřetěžovanějších oblastí při sedavém způsobu života. Pokud jsou svaly krku a šíje oslabené či v nerovnováze, naruší to celkové postavení těla. Jde také o častou příčinu bolestí v oblasti krku a hlavy nebo potíží se správným dýcháním.

Reklama