chr.jpg
Foto: Shutterstock

Vyzkoušejte bylinky
Pocity těžkosti a bolest žaludku můžete překonat například za pomoci bylinkových čajů. Nejlepší účinky má v tomhle ohledu fenykl, který usnadňuje trávení a působí proti nadýmání. Skvělý vliv na žlučník má třezalka a úlevu najdete i v šálku mátového nebo heřmánkového čaje.

Neležte na gauči
Po přejedení se většina lidí svalí na gauč, kde trpí jako raněná zvířata. Dejte si chvilku po jídle pauzu, ale potom se jděte projít. V leže vás může pálit žáha nebo se objeví reflux. Pohyb na čerstvém vzduchu usnadní trávení a budete se cítit lépe.

Nehladovte
Někteří lidí mají tendenci vánoční přejídání následně kompenzovat hladovkou. Jenže to není ideální způsob. Tělo potřebuje, abyste mu dodávali energii a hladovění se navíc může zvrhnout v pravý opak, a sice v další kolo ještě většího přejídání, protože platí, že odříkaného největší krajíc. Raději si jídelníček odlehčete – cukroví si třeba dejte už jen na snídani a začleňte do stravy více ovoce a zeleniny. Někdo sice praktikuje půsty, ale rozhodně by to nemělo být z extrému do extrému. Když se jeden den přecpete a druhý den necháte žaludek hladovět, vaše zažívání vám určitě nepoděkuje.

Pijte
Po přejídání se možná začne ozývat roztažený žaludek a vám najednou přestanou stačit vaše obvyklé porce, řiďte se heslem, že hlad je mnohdy jen převlečená žízeň. Dbejte na dodržování pitného režimu a uvidíte, že toho sníte mnohem méně.

Nevažte se
Někteří lidé jsou až chorobně posedlí vážením. Na váhu stoupají skoro každý den a jakákoli odchylka je vyvede z míry. To rozhodně není zdravý přístup k vlastnímu tělu. Po přejídání se rozhodně nevažte. Nárůst hmotnosti je stejně z velké části způsobený obsahem střev a zadržováním vody, která se z těla po pár dnech zase odplaví.

Oblečte si volné věci
Těsné kalhoty zařezávající se do břicha nám dávají každou vteřinu najevo, že jsme to s jídlem přehnali. Mějte proto na svátky a období po nich připravené volnější oblečení, ve kterém se budete cítit příjemně. Třeba takové šaty áčkového střihu ledasco schovají.

Zdroje: autorka článku

Čtěte také: