Milá redakce,
před třemi týdny jsem posílala SOS, že podomní obchodník napálil moje rodiče a vnutil jim drahý magnetický „léčivý" přístroj.
Čtenářky Ženy-in mi poradily obrátit se na poradnu Sdružení ochrany spotřebitelů. Našla jsem si na webu SOS e-mailovou adresu a poslala prosbu o radu ve věci mých rodičů. Odpověď jsem dostala velmi rychle, překvapilo mě, jak rychle jejich právní oddělení začalo jednat.
Společnosti, která odmítla odstoupit od kupní smlouvy, zaslali výzvu ke zdržení se protiprávního jednání a zároveň poslali podnět ČOI ohledně klamání spotřebitele podle § 8 Zákona o ochraně spotřebitelů. Informovali mě i o tom, že případy, kdy takové společnosti velmi malým písmem dávají do smlouvy bod, že kupující nemůže odstoupit do 14 dnů od smlouvy, protože si službu výslovně objednal, se neustále množí, proto se SOS zasazuje o změnu tohoto odstavce v zákonu.
Moje matka mi pak hned druhý den telefonovala, že dostala dopis, ve kterém společnost souhlasí se zrušením smlouvy, odpouští jí pokutu a zálohu vrátí oproti vrácenému zboží, zároveň zrušili i smlouvu na úvěr u finanční společnosti. Nestačila jsem se divit, jak hladce to najednou proběhlo. Rodiče jsou vděční, že existuje někdo, kdo se dokáže za ně postavit, a snad už se napálit nikdy nenechají.
Takže děkuji ještě jednou za zveřejnění a za rady.
Bonda
Milá Bondo,
to je pozitivní zpráva hned ráno a k tomu přímo k tématu! Pomohla jste rodičům, jim pomohly čtenářky magazínu a SOS. A pak že jsou dnes lidem cizí problémy ukradené, ještě štěstí, že to tak není vždy.
Přeji hlavně vám, aby se teď vaši rodiče poučili a nechovali se jako neposlušná kůzlátka a neotvírali podomním obchodníkům.:)
Pokud máte podobnou nebo jinou zkušenost s vracením různých ,,praktických" předmětů, napište nám na adresu redakce@zena-in.cz!
Nový komentář
Komentáře
je zajímavé, že i po dalších 6-ti letech je to pořád stejné, nekalí obchodníci se snaží napálit starší lidi a namastit si na nich kapsy
gerda: bonda: ale jinak právě na dospělý ve věku třeba mých rodičů o těch starších nemluvě to samozřejmě myslím platí skoro na všechny, tady ty propracovaný kecy. Oni nejsou naučení říct ne, nechci. Teď sme byly s matkou v obchodě, nic se mi tam nelíbilo, ani zboží a z čeho bych si možná vybrala zas cena, tak sem řekla, že děkuju a nic nekupovala, matka by hned něco koupila, aby protože paní ta smutně koukala, že sme nic nekoupily a pak se jí ještě hrozně omlouvala, že sme nic nekoupily a že si to třeba ještě rozmyslím... Takový lidi sou strašně dobře zpracovatelní. A tchýně, ta koupí všechno na co je reklama, aspoń na zkoušku, vyjdou nějaký nový noviny hned je letí koupit, je reklama na nový sušenky, hned je letí koupit
gerda: s tímhle problém nemám, co nechci nekupuju, ale snad mi na tom SOS pomůžou s něčím jiným, co nějak pořád nemůžu vyřešit.
gerda: Přesně tak, mají to dobře na lidi vymyšlené. Matka říkala, že jim telefonovali, že dělají průzkum pro lékařskou fakultu, která s tím přístrojem pracuje, ptali se jich, jestli mají problémy s nohama. No který důchodce nemá dnes problémy s nohama? No a ten obchodník vypadal velmi solidně a důvěryhodně, takže se mu podařilo oklamat i jinak ostražitou matku.
Gedžitka: jo, přesně, to je ono! Já si to spletla s občanským judem. Dívali jsme se na to, konečně ukázali, jak to chodí. Lidi jsou možná přesvědčení, že se tam pojedou jenom podívat, že odolají, ale oni to mají tak propracované, že člověk naletí ani neví jak. Pořád nemáme zažitou opatrnost, nevěříme, že solidně se tvářící prodavač nás neokrade.
Jinak když vidím, že to funguje, ai jejich spolupráce taky využiju.
no vida, když se chce, jde všechno. Lépe řečeno, když se musí, jde všechno.
Taky je super, že taková poradna/pomoc existuje a není to jen tak planý řeči a skut utek
Tak to je super teď zrovna byl speciální díl černých ovcí tuším o tomto tématu.
Hlavně fakt varovat rodiče/prarodiče/tetičky, aby nenaletěli a nenechali se přesvědčit, pokud to opravdu nechtějí!
tak to je super
gerda: rádo se stalo, doporučuji kouknout se i na jejich internetové stránky - hodně poučné
kulena: díky , už mám uloženo, může se hodit!
Amálie: může nám být útěchou, že se o tom začíná dost psát a vědět. Ty firmy to budou mít stále těžší. Když to sem vtrhlo, těžko šlo očekávat, že si lidi dají pozor - do té doby bylo všecko jakž takž dozorované státem, a teď najednou buch, milionové výhry, stačí jen poslat obálku s osobními daty a koupit nějakou knížku...člověk nevěděl, do čeho leze a očekával poctivost druhé strany.
Je super,že to tak dopadlo!
I u nás na vesnici je spousta starších lidí,kteří neůnavně na ty " výlety " s těmi pofidérními společnostmi jezdí.Vyloženě je zblbnou.Kdyby to šlo zakázat....
Konečně dobrá zpráva, že se jedince někdo zastane. Už jsem také úspěšně využila rady SOS Sdužení obrany spotřebitelů. Je to moc užitečná organizace, navíc nabízí pomoc pro operatvní řešení problémů přímo na "místě činu".Uložte si do mobilu 900080808, v případě potřeby vám ho pomohou řešit přímo na prodejně. Nabízí mnohem více možností na www.spotřebitele.info
gerda: Neznam nikoho, pro koho by to bylo "tak lákavé". Jedině moje babi, ale ta to chtěla jako "výlet" se sousedkou. Rezolutně jsme jí zakázali tam cokoli podepisovat a peníze jsme jí jednoduše sebrali. Sama pak viděla, co to je za akci a od té doby každému je rozmlouvá.
.....i když občas jí napadne, že by se sousedkou jela zas rajzovat
.....a občas mi letí ke dveřím vstříc s letáčkem ZARUČENÁ VÝHRA a její oči se tak nadšeně, důvěřivě a krásně usmívají Ach jo, stáří cti netratí, ale rozumu nepřidá