Milá redakce,
před třemi týdny jsem posílala SOS, že podomní obchodník napálil moje rodiče a vnutil jim drahý magnetický „léčivý" přístroj.

Čtenářky Ženy-in mi poradily obrátit se na poradnu Sdružení ochrany spotřebitelů. Našla jsem si na webu SOS e-mailovou adresu a poslala prosbu o radu ve věci mých rodičů. Odpověď jsem dostala velmi rychle, překvapilo mě, jak rychle jejich právní oddělení začalo jednat.

Společnosti, která odmítla odstoupit od kupní smlouvy, zaslali výzvu ke zdržení se protiprávního jednání a zároveň poslali podnět ČOI ohledně klamání spotřebitele podle § 8 Zákona o ochraně spotřebitelů. Informovali mě i o tom, že případy, kdy takové společnosti velmi malým písmem dávají do smlouvy bod, že kupující nemůže odstoupit do 14 dnů od smlouvy, protože si službu výslovně objednal, se neustále množí, proto se SOS zasazuje o změnu tohoto odstavce v zákonu.

Moje matka mi pak hned druhý den telefonovala, že dostala dopis, ve kterém společnost souhlasí se zrušením smlouvy, odpouští jí pokutu a zálohu vrátí oproti vrácenému zboží, zároveň zrušili i smlouvu na úvěr u finanční společnosti. Nestačila jsem se divit, jak hladce to najednou proběhlo. Rodiče jsou vděční, že existuje někdo, kdo se dokáže za ně postavit, a snad už se napálit nikdy nenechají.

Takže děkuji ještě jednou za zveřejnění a za rady.
Bonda


Milá Bondo,
to je pozitivní zpráva hned ráno a k tomu přímo k tématu! Pomohla jste rodičům, jim pomohly čtenářky magazínu a SOS. A pak že jsou dnes lidem cizí problémy ukradené, ještě štěstí, že to tak není vždy.

Přeji hlavně vám, aby se teď vaši rodiče poučili a nechovali se jako neposlušná kůzlátka a neotvírali podomním obchodníkům.:)

Pokud máte podobnou nebo jinou zkušenost s vracením různých ,,praktických" předmětů, napište nám na adresu redakce@zena-in.cz!