Milí introverti, představte si situaci: kamarádka vás pozve na rozlučku se svobodou, která je uspořádána v jiném městě, s dalšími dvaceti cizími lidmi a s přespáváním na hotelu. Pokud upřednostňujete klid a cítíte se více v pohodě ve chvílích, kdy máte čas jen pro sebe a nemusíte se účastnit všech společných aktivit, vyzkoušejte tyto tři fígle, jak se i v těch nejvíce stresových momentech zase cítit dobře.

Dejte sbohem kávě

Studie vydaná Americkou asociací pro rozvoj vědy zjistila, že introverti, kteří pili minimálně jeden šálek kávy, často i více, se chovali nervózně a nejistě tam, kde bylo třeba hovořit před více lidmi. Podle všeho právě kofein způsoboval v tomto případě stavy úzkosti. Místo kávy se proto snažte pít vodu a před jakýmkoliv vystoupením nebo pohovorem či schůzkou, se zhluboka prodýchat.

Mějte čas na nicnedělání

Čtení. Dlouhá koupel. Sledování seriálů... Všechny báječné, relaxační aktivity pro introverty. Pokud vám to přijde jako forma flákání, tak jste na omylu. Studie provedená BBC naznačuje, že čas strávený nicneděláním, úklidem domácnosti nebo třeba prací na zahradě, jsou jedním z nejlepších věcí, které introvert může udělat pro to, aby se zbavil stresu.

Vyrazte si s těmi nejlepšími přáteli

Introverti si potřebují svůj čas a klid, ale také jim velmi prospívá čas strávený s těmi nejbližšími přáteli. Přesně takoví lidé na ně mají totiž skvělý vliv.

Reklama