cl.jpg
Foto: Shutterstock

Ceněné jsou banány také pro obsah vlákniny, která prospívá zdraví trávicího traktu, a poskytuje pocit sytosti. Obsažené antioxidanty bojují proti volným radikálům, a tím snižují riziko předčasného stárnutí. O banánech se dá zkrátka říct mnoho pozitivního. Pokud už vás nudí v syrové podobě, vyzkoušejte některý z banánových receptů s pár ingrediencemi.

Banánové sušenky: 3 suroviny
Na jednoduché sušenky budete potřebovat jeden větší oloupaný banán, hrneček vloček (jemně namletých) a kousky čokolády (nebo hrozinky, brusinky apod.). Banán rozmačkejte vidličkou, přidejte vločky a kousky čokolády a na pečicí papír dělejte menší hromádky. Pečte přibližně 15 minut na 180 °C.

shutterstock-225726130.jpg
Foto: Shutterstock

Banánové lívance: 2 suroviny
Jeden oloupaný banán rozmačkejte vidličkou a smíchejte s jedním vejcem do hladkého těsta. Můžete vymixovat v mixéru. Na nepřilnavé pánvi (případně na trošce oleje) smažte lívanečky.
Tip: Podávejte s tvarohem (jogurtem), medem a ovocem.

shutterstock-540081877.jpg
Foto: Shutterstock

Banánová zmrzlina: 2 suroviny
Krémové ledové osvěžení s blížícím se létem oceníte. Banán nakrájejte na kolečka a dejte do mrazáku. Po několika hodinách vyndejte a nechte maličko povolit. Následně vymixujte se lžicí arašídového másla do hladké zmrzliny. Pokud je konzistence příliš tuhá, můžete přidat kapku mléka.
Tip: Arašídové máslo můžete vypustit. Do zmrzliny lze přidat také lžičku kakaa, posypat kousky čokolády apod.

shutterstock-689562241.jpg
Foto: Shutterstock

Banán v tortille: 3 ingredience
Nahřejte si tortillu, potřete ji čokoládovou pomazánkou (nebo arašídovým máslem či tvarohem), vložte celý banán a zarolujte. Potom už jen nakrájejte na kolečka.

shutterstock-780999859.jpg
Foto: Shutterstock

Opečená banánová kolečka: 4 ingredience
Banán nakrájejte na kolečka a obalte je ve směsi cukru a skořice. Následně opékejte na másle do zkaramelizování.

shutterstock-168330752.jpg
Foto: Shutterstock

Reklama