Všude se o tom mluví, je to už takové klišé. Všude na škole je přeci individuální přístup běžný – snad proto, že se to dnes nosí.

 

Ano, individuální přístup patří mezi základní principy současného vzdělávání.

 

Jak se na školách realizuje a co to vlastně individuální přístup znamená? Co si pod tím představí rodič a co učitel?

 

Někteří učitelé se obhajují tím, že ve třídě s třiceti žáky není individuální přístup možný. Je samozřejmě obtížný a pro učitele náročný. Ne však nemožný.

 

Ráda bych se zeptala vás, čtenářek magazínu Žena-in, rodičů, kteří vodí své děti do škol, co si představíte, když řeknu, že učitel uplatňuje individuální přístup. Co by vlastně měl dělat, jak k dětem přistupovat, jak konkrétně by jej měl podle vás realizovat.

 

Zajímají mě vaše zkušenosti, ale také vaše představy o tomto pojmu.

 

Vaše příspěvky pište buď do diskuze pod tento článek nebo na e-mail. Z došlých příspěvků sestavím článek doplněný tím, co skutečný individuální přístup znamená a jak by měl být na školách (zejména těch základních) realizován.

Je to další krůček v informovanosti rodičů a možnosti ovlivňovat vzdělávání dětí, potažmo kvalitu učitelské práce a škol.

 

E-mailová adresa je: marketa.brenikova@zena-in.cz

 

TÉMATA:
DŮM A BYT