To, že je alkohol kalorický, se všeobecně ví.

V našem povědomí ale stále přežívá názor, že jeden panák či dvojka vína anebo půllitr pivečka naši postavu neohrozí. Jenže chyba lávky.

Alkohol je hodně kalorický, a navíc sladký. Ještě tak pro chuť – budiž. Ale pokud jím navíc zapíjíte jídlo, nemůžete se divit, že se ručička na váze začíná vychylovat doprava.

V přírůstku kalorií bezpečně vede pivo, ještě vydatnější je tvrdý alkohol.

Co běžně snídáte? Rohlík s máslem? Tak to je jako kdybyste vypili dvě deci vína a máslo je bonus navíc.

Naproti tomu lahvinka vína vypitá ve dvou? V tom případě už žádná večeře!

Lidé si často dopřávají dvě deci vína před spaním, které sice mohou prospět srdci, ale pokud se podobných věcí nechcete vzdát, musíte o to méně jíst přes den.

Protože i když má víno v jednom deci litru podle druhu jen 220 až 350 kilojoulů – jako půlka rohlíku – půl lahve už konkuruje energetické hodnotě večeře, alespoň té dietní určitě.

Tloustnutí po alkoholu bývá problém především mužů. Na druhou stranu to, co se často nazývá pivním břichem, je jen projev typicky mužského ukládání tuků.

Ten se jim na rozdíl od žen, které trápí v partiích kolem pasu a na bocích, usazuje mezi vnitřními orgány. Většinou jde o důsledek nadměrného příjmu jídla i pití současně. Takže – když pít, tak jen s mírou!

Jak často pijete alkohol, jaký a kolik? Pijete alkohol - byť jen málo, i když držíte dietu?