I když máte ráda detektivky či horory, před spaním na ně zapomeňte. Negativní vjemy se reflektují v našem snění. To samé platí i u negativního myšlení. Naučte se vše špatné ventilovat do šesté hodiny odpolední.

Vypněte veškerou elektroniku v místě, kde spíte. Nezapomeňte ani na mobil. Ideálně tak učiňte minimálně půl hodiny před spaním.

Dle průzkumů nás během spánku nejvíce ovlivňuje čich. Obklopte se příjemnou vůní levandule, růže či vanilky. Z dosahu postele odstraňte všechny těžké vůně, ty naopak narušují spánek a podporují noční můry.

Sice se nedoporučuje těsně před spaním jíst, ale hlad ovlivňuje nejen spánek, ale i sny. Jestli chcete mít příjemnou noc, nebojte si dát něco malého, především lehkého na zub. Doporučuje se banán, tofu nebo tuňák.

Poloha během spánku je důležitá nejen pro zdravá záda, ale i pro snění. Podle některých výzkumů tělu, především pak vnitřním orgánům, svědčí spát na levém boku. Což se odráží i na snech. Na levém boku se zdají sny krásné na pravém ošklivé. Pokud usnete na břiše, můžete se těšit na erotickou divočinu.

Co dále napomáhá k hezkým snům?

  • Zvuky šumícího moře nebo deštného pralesa
  • Bylinné čaje, jako je meduňka, kozlík lékařský, heřmánek či třezalka
  • Meditace
  • Chodit spát nejpozději ve 22 hodin
  • Usínat pravidelně ve stejný čas

Věděla jste, že?

* Sny se zdají během REM (lehčí) fáze spánku

* Nejdelší a nejživější sny máme většinou těsně před probuzením

* Vše, co ve snu vidíte, jste už alespoň jednou viděla, včetně lidských tváří

* Během noci můžeme mít až sedm snů

* Negativní emoce ve snech převládají

* I slepí lidé sní, jen trošku jinak. Jejich sny jsou založeny na čichu, sluchu, hmatu, atd.

* Ve spánku můžeme prožít kvalitní orgasmus

Reklama