Foto: Shutterstock
Intoxikace drogami je na večerních akcích, jako jsou koncerty, festivaly nebo diskotéky, čím dál tím častější. I přes osvětu si stále někteří mladí nedávají pozor a končí omámení, v lepším případě okradení, v horším zneužití a v bezvědomí. Někteří nejsou ani poučení, a tak je ani nenapadne si bedlivě hlídat svou skleničku, nespustit ji z očí a nejlépe i z rukou. Nyní tu máme nový šikovný vynález, který může vše změnit a ochránit velké množství lidí.
Skupina šikovných středoškoláků vytvořila tzv. scrunchie gumičku do vlasů, která není jen módním doplňkem k večerní zábavě. Ve vhodnou chvíli se dá využít jako ochranný kryt skleničky proti intoxikaci drinku. „Nápad nám vnukla osobní zkušenost kamarádky, které hodil neznámý muž v klubu drogy do pití. Když jsme pak provedli průzkum mezi dalšími studenty, ukázalo se, že s podobnými praktikami se v nočních podnicích setkalo 33 procent našich vrstevníků. Sedm procent teenagerů dokonce přiznalo, že už takto nevědomě návykovou látku užili. Problém se týká především dívek, ale ani kluci nejsou výjimkou, motivem agresora bývá hlavně zneužití, kdy často dochází i ke znásilnění oběti nebo také okradení,“ popsal za tým autorů „bezpečnostní gumičky“ Albert Lepin.
Studenti 3. ročníku hradecké obchodní akademie uvedli svůj produkt na trh v rámci výukového programu JA Studentská firma, který na českých středních školách realizuje vzdělávací organizace Junior Achievement Czech (JA Czech). Pod názvem Cap-it a s mottem „Nebojte se napít!“ se parta spolužáků v září pustila do podnikání. Během školního roku vybudovali fungující byznys s udržitelnou výrobou a prodejním e-shopem.
„Gumičky nejprve šily naše babičky, a to z odřezků látek, které nám poskytla česká oděvní firma. Nyní jsme navázali spolupráci s chráněnou dílnou, a posunuli tak kvalitu výroby a faktor sociálního podnikání na další úroveň. Nyní se soustředíme na prodej skrze naše webovky a pracujeme na naskladnění nových modelů. Plány máme velké a rádi bychom v podnikání pokračovali, uvidíme, jak to půjde skloubit s maturitním ročníkem,“ prozradil ředitel studentské firmy Cap-it.
Zdroj: jaczech, juniorachievement, Albert Lepin
Nový komentář
Komentáře
Asi by takovýto článek měl obsahovat více o výrobku, o kterém informuje. Z uvedeného jsem si vůbec nedokázala představit, jak to "funguje", tak pokud jste na tom stejně: https://www.cap-it.cz/scrunchie-cerna-cerno-bila-2/