Zatímco z televize, reklamních billboardů a obálek křídových časopisů na nás neustále shlížejí nadpozemsky krásné slečny s božskými a dokonalými těly, velký počet „normálních“ ženských je pronásledován pocity vlastní tělesné nedostatečnosti. Hrůza, že se budou muset před svým vyvoleným ukázat, jak je pánbůh stvořil, svazuje některé příslušnice něžného pohlaví natolik, že si raději nechají zajít chuť na mazlení a milování. Alespoň to vyplývá ze studie doktora Wiedermana z university Columbia v Severní Karolíně v USA.
Na vzorku více než 200 dobrovolnic tamní vědci zkoumali, jak ženy vnímají svoje tělo při sexu. Co zjistili?Více než třetina z nich (bez ohledu na svoji váhu) přiznala, že má obavy z toho, aby jejich tělo vypadalo při milostných hrátkách dobře. Odborníci tvrdí, že toto rozpačité vnímání vlastní tělesné schránky je vlastně obdobou mužského strachu ze selhání v posteli. „Jak ženy, tak muži mají tendenci se pozorovat při sexu,“ tvrdí dr. Wiederman. Zpráva zveřejněná v časopisu The Journal of Sex Reports dále uvádí, že ženy, které trpí při sexu úzkostí ze svého vzhledu, se častěji než ostatní vyhýbají sexu nebo intimnostem, neumějí si „to“ pořádně užít a nejsou také často schopny svému sexuálnímu partnerovi říct, co by se jim vlastně líbilo. Bylo také zjištěno, že existuje závislost mezi tím, jak se ženy hodnotí jako sexuální partnerky a jak vnímají své tělo. Ty, které se považovaly za výborné milenky, byly logicky spokojenější se svým vzhledem. Ženy, které svoje tělo hodnotily spíše negativně, byly mnohem stydlivější a zdráhavější v sexu a méně schopné vyjádřit své tajné sexuální touhy. Podle doktora Wiedermana navíc hraje ve zmíněném problému nezanedbatelnou roli čas, protože s přibývajícími léty se v tomto ohledu ženy údajně cítí nepříjemněji. Ale o tom, jestli v téhle citlivé otázce hraje nějakou roli to, zda se jedná o stálého partnera (manžela), nebo nového milence, se studie nezmiňuje…
A návod na zlomení zábran? Doktor Wiedeman radí šero doprovázené mihotáním svíce (a postupné přidávání světla) spolu s hojnější partnerskou komunikací.
Reklama