Díky sportu si čistíme hlavu, formujeme postavu a shazujeme přebytečná kila. A co víc, aktivní a zdravý životní styl se stal trendy záležitostí těchto dní. Tak neváhejte vyzkoušet věci nové a nepoznané, stojí totiž za každou spálenou kalorii.

TRX

Zkratka TRX znamená Total body Resistence Excersice, závěsný systém (dva popruhy s madly), u něhož pracujete s vlastní vahou a zatížíte prakticky všechny svaly těla. Za madla se držíte rukama nebo se můžete zavěsit za nohy, vždy ale pracuje celé tělo. Tento sport není žádná novinka, ale mezi favority mezi sporty se drží stále. A není se čemu divit. 

S velmi jednoduchou formou tohoto systému už pracovali sportovci v antickém Řecku, později si ho ve velkém oblíbili američtí námořníci, kteří potřebovali cvičit a posilovat tělo i mimo základnu. Dnes už je běžnou součástí téměř každého fitka. Důvod? Je nejen účinné, ale i zábavné. Při cvičení máte vždy jednu část těla zavěšenou v TRX systému a druhou jste na podložce. Při cvičení využíváte jen váhu svého těla a gravitaci a nepotřebujete už žádnou další pomůcku. Cviky se provádí tlakem, tahem, pohybem dopředu i dozadu. Cvičí se vestoje, vsedě, v kleče i v leže.

Tabata

Intenzivní tréninky, různé intervaly, pořádná dřina, skvělý pocit na konci cvičení. Tak takhle nějak bychom mohly tabatu definovat.
Tento druh cvičení vyvinul japonský lékař Izumi Tabata v roce 1996 v Národním ústavu Fitness a sport v Tokiu. Se svými spolupracovníky poukázal na vysokou účinnost této metody. Je jednoduchá, ale zároveň neuvěřitelně těžká. Lékař si stojí za tím, že cvičení při maximální intenzitě po krátkou dobu je účinnější než cvičení v nízké intenzitě po delší dobu.

Tabata je kardiovaskulární trénink, který prokazatelně zlepšuje výkonnost a fitness ve velmi krátkém čase. Cvičení se skládá z osmi 20sekundových cviků prováděných na 100 %, proložených dobou odpočinku 10 sekund. Klíčem k efektivitě v tabatě jsou krátké intervaly odpočinku mezi cviky. Tabata zvyšuje nejen vaši kardio-respirační zdatnost, ale také svalovou sílu (záleží na výběru cviků, které si zvolíte a co chcete tréninkem rozvíjet). 

Barre

Toužíte po pružné sexy a dokonale vytvarované postavě? V tom případě vsaďte na cvičení Barre. Jedná se o kombinaci baletu a vytrvalostního tréninku, pilates a jógy. Vaše záda budou rovna, chůze ladná a mysl lehká jako pírko.

Toto cvičení vymyslela bývala baletka Lotte Berk v roce 1959 v Londýně. Hledala způsob, jak po úraze nohy bude moci cvičit. Principem cvičení je správné postavení pánve, krční páteře, hrudníku, nohou a kolen. To vše v baletním duchu. Díky cvičení barre zpevníte dokonale střed těla, nebudete přetěžovat klouby, budete pružnější a získáte dynamickou stabilitu. Baletní průpravu rozhodně potřebovat nebudete, baletka se z vás stane během prvních šedesáti minut této lekce.

Také si přečtěte:

Reklama