Sportovní nadšení Čechů roste
Z analýzy dat MultiSport Benefit od roku 2021 je patrné, že Češi stále častěji vyhledávají sportovní vyžití. Za sledované období byla návštěvnost sportovišť na svém vrcholu právě v minulém roce. Meziročně jde o 5% nárůst. Oproti stále covidovému roku 2022 vzrostla četnost návštěv sportovišť dokonce o 40 %. (Analýza nezahrnuje data za první čtvrtletí roku 2021, kdy byla většina sportovišť uzavřena z důvodu pandemie COVID-19.)
„Zájem o sport obvykle klesá během července a dubna. V loňském roce jsme však tento pokles nezaznamenali. Příčinu lze hledat v konání velkých sportovních akcí, kterými byly v loňském roce mistrovství světa v ledním hokeji, mistrovství Evropy ve fotbale a nakonec také olympiády,” vysvětluje Miroslav Rech, CEO společnosti MultiSport Benefit, která provozuje oblíbenou MultiSport kartu.
Nejvíce vloni Češi sportovali v lednu
Nejaktivnějším měsícem byl v uplynulém roce leden. Naopak v prosinci se už Češi věnovali jiným činnostem a sportovní aktivita byla v adventu nejnižší za celý rok. Analýza dat společnosti MultiSport opakovaně potvrzuje, že fenomén tzv. ledňáčků, kteří se v lednu hrnou do posiloven a v únoru už po nich není ani vidu ani slechu, není založený na pravdě.
„Zájem o sport je na začátku roku zpravidla vysoký, ale i když poté čísla v prvních měsících roku mírně klesají, efekt takzvaných ledňáčků u majitelů MultiSport karet není výrazně patrný. Navíc je důležité si uvědomit, že ať už člověka přivede ke sportu předsevzetí nebo cokoli jiného, hlavní je, že se rozhodl investovat do svého zdraví,“ komentuje Miroslav Rech, CEO společnosti MultiSport Benefit.
Ze všech dnů byli v roce 2024 Češi nejaktivnější 20. února, nejméně pak 1. 1.
Dlouhodobě nejoblíbenější jsou u Čechů posilovny
TOP 5 nejoblíbenějších aktivit s kartou MultiSport za rok 2024
|
Konstantní popularitě se mezi tuzemskými sportovci těší posilovny. Na pomyslném stupni vítězů nejoblíbenějších sportovních aktivit se za minulý rok s velkým náskokem dostaly na první místo. V loňském roce mezi držiteli MultiSport karet dosáhli 300% vyšší návštěvnosti než například hodiny skupinového cvičení, které skončily na druhém místě. Oblíbené bylo také plavaní a další vodní sporty. Častou volbou bylo také wellness i sdílená kola.
Analýza společnosti MultiSport ukázala také sezónnost jednotlivých aktivit. Zatímco do posiloven dochází čeští sportovci celoročně bez větších výkyvů, například wellness si Češi dopřávají především v zimních měsících. V loňském roce to bylo nejvíce v lednu, listopadu a únoru. V létě pak zase dávají přednost jiným aktivitám, jako je například jízda na kole, která svého vrcholu dosahuje právě v průběhu teplejších měsíců. Co se skupinového cvičení týče, i tam jsou Češi povětšinou konzistentní. Největší pokles návštěvnosti lze pozorovat od června do září. Po letních prázdninách jsou však aktivní Češi opět zpátky v tělocvičnách.
Četnost návštěv různých sportovních zařízení se proměňuje také na základě dne v týdnu. Do posilovny chodí lidé nejčastěji v pondělí, nejméně naopak v sobotu. Stejně je tomu také u skupinových lekcí. Do bazénu a wellness Češi nejčastěji chodí v neděli.
„Nejen rostoucí zájem o sport potvrzuje, že investice do zaměstnaneckých benefitů na podporu pohybu a duševního zdraví mají smysl. Těší nás, že díky i díky našemu produktu mohou zaměstnanci objevovat nové formy pohybu a pečovat o své zdraví,“ uzavírá Miroslav Rech, CEO společnosti MultiSport Benefit.
Nový komentář