foto: Shutterstock

In Czechia we don´t say „Nice! Great variety of the menu!“ we say „smažák! Nevidím tady smažák!“ and I think that´s beautiful. Jedna z mnoha vět, které si můžete přečíst na instagramovém profilu In czechia we don´t say. „Citáty“ naráží na různé české zvyklosti a poukazují na naši národní identitu a jedinečnost z hlediska myšlení a vyjadřování. Za úspěch může česká nátura, už v minulosti jsme oblibou Nerudových povídek kritizující maloměšťáctví prokázali, že se rádi zasmějeme i sami sobě.

Popularity si brzy všimly i velké firmy, které slogan z účtu převzaly pro své účely. Patří mezi ně Alza, Rohlík, Mall i Jägermeister. Dnes fanoušci konečně zjistili, kdo za úspěšným instagramovým účtem stojí.

Svou identitu autor odkryl pro magazín Forbes. Profil spravuje jedenadvacetiletý student sociologie Jaroslav Salon z Hradce Králové, který už po maturitě toužil pracovat pro reklamní agentury. Věděl však, že bez praxe to nepůjde, a tak chtěl mít u pohovorů alespoň něco v záloze. První věty přidával na Twitter, později ho napadlo založit Instagram, který se stal takřka přes noc populárním.
Zatímco ještě před třemi týdny toužil po práci v reklamce Jaroslav, nyní po Jaroslavovi touží všechny reklamky.

Reklama