Ledoví muži nám sice tento týden grilování na chvíli pozastaví, ale o víkendu se již budeme moci opět oddávat této činnosti. Pravidelně přitom griluje 81 % Čechů. Nejčastěji rozpálí gril jednou za 14 dní (30 %) či jednou do měsíce (27 %). Několikrát týdně pak griluje 5 % Čechů. V souvislosti s pandemií omezovala lidi především skutečnost, že neměli s kým grilovat (45 %). Problém s tím, že neměli kde grilovat uvedlo 12 % a strach pak zamezil grilování 11 % Čechů. Samotná frekvence grilování zůstane i po odeznění pandemie beze změny, uvedlo 69 % respondentů, naopak častěji se ke grilu postaví 29 %.
Z průzkumu zároveň vyplynulo, že grilování je rodinnou záležitostí (82 %), s přáteli pak griluje 16 % dotázaných. Nejčastějším místem pro grilování je zahrada (78 %) a prostory u přátel (13 %). Jen 2 % pak využívají veřejně přístupná místa.

Pomalu přestává platit tvrzení, že grilování je čistě mužskou záležitostí, s tímto názorem souhlasí 55 %. Pokud jde o to na čem grilovat, tak jednoznačnou preferencí je klasický gril a dřevěné uhlí (51 %), běžné dřevo pak využívá 19 %, elektrický gril 14 %, plynový 10 % a lávové kameny 5 %. V tom, co na gril umístit, vládne vepřové (39 %) a kuřecí maso (37 %), zbytek masného sortimentu už pak výrazně zaostává – klobásy (9 %), vuřty (6 %), hovězí a hamburgery pak shodně po 3 %. Maso na grilování si pak 85 % respondentů raději připraví samo, zbytek preferuje již namarinované.
Mezi další produkty, které vedle masa míří na gril, patří zelenina (70 %) a sýry (66 %). Pouze maso pak griluje 9 % Čechů. Jako přílohu nejčastěji volí pečivo (87 %), zeleninu (75 %) a saláty (41 %). V tom, kde věci na grilování pořídit mají Češi jasno, 71 % ho nakupuje v hypermarketech, 24 % u svého řezníka a jen 2 % online. Na trend nakupovat věci pro grilování ve větších obchodech reagovala i společnost Tesco. „ Naše nová řada produktů Grill Master nabízí nejoblíbenějších výrobky včetně širokého výběru mas, sýrů, zeleniny nebo omáček. Více než 70 produktů tak určitě uspokojí všechny milovníky grilování, a to i ty, kteří třeba masu zrovna neholdují. V nabídce nechybí ani produkty od českých výrobců,“ doplňuje Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro ČR.
 
*Průzkum realizovala společnost Ipsos v dubnu 2020 na reprezentativní vzorku populace ČR.

Reklama