Sportovně zaměřená verze GT doplňuje nabídku modelu EV6, který si za prvních 11 měsíců od uvedení na český trh zakoupilo již 115 zákazníků. Sportovní elektromobil EV6 GT s akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh, pohonem všech kol a výkonem až 585 koní je na českém trhu k dispozici za 1,7 milionu korun*.

633aec4bebf61obrazek.png
 
Zcela nová Kia EV6 GT je technologicky nejvyspělejším plně elektrickým vozem a nejvýkonnějším sériově vyráběným automobilem značky. Zákazníkům nabízí všestrannou praktičnost, prvotřídní jízdní komfort a lokálně bezemisní mobilitu. „Model EV6 zčeřil vody automobilového průmyslu, když jako první korejský vůz zvítězil v evropské anketě Auto roku 2022 a zabodoval i v české obdobě ankety, když dosáhl nejvyššího počtu bodů v kategorii Ekologické auto roku 2021/2022. Jeho výkonově nejpůsobivější variantu GT tak na český trh uvádíme s velkým očekáváním,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech.
 
Platforma E-GMP a pokročilé hnací ústrojí

Model EV6 GT je postavený na špičkové podvozkové platformě E-GMP, která s impozantní 800voltovou dobíjecí architekturou umožňuje ultrarychlé doplnění kapacity akumulátoru z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Pohonné ústrojí modelu tvoří vpředu umístěný motor o výkonu 160 kW (218 k), který spolupracuje s novým elektromotorem na zadní nápravě s maximem výkonu 270 kW (367 k). Dohromady poskytují kombinovaný systémový výkon 430 kW (585 k) s maximem točivého momentu 740 Nm. V porovnání s verzí GT-Line byly u verze GT výrazně vylepšeny dynamické jízdní schopnosti díky zástavbě nového vysoce výkonného elektromotoru vzadu, jenž přináší pozoruhodný 63% nárůst celkového výkonu. Díky tomuto vylepšení EV6 GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosáhne rychlostního maxima 260 km/h. Lithium-iont polymerový akumulátor o kapacitě 77,4 kWh i přes vylepšené výkonové parametry garantuje kombinovaný dojezd až 424 km a až 546 km v městském režimu (dle WLTP).

Výhradně pro model EV6 GT je určený elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD), který zaručuje účinné zkrocení hnací síly vozu, kdy vylepšuje držení stopy a stabilitu při projíždění zatáček automatickým přerozdělováním točivého momentu na kola s nejlepším záběrem. Součástí e-LSD jsou technologie Smart Traction (chytré držení stopy) a Smart Yaw Damping (chytré tlumení stáčivých sil), které pečlivě vyvažují jízdní stabilitu a pohodlí v souladu s dynamickým potenciálem provedení GT.

Režim jízdy GT

633aec9695163obrazek.png

Kromě stávajících jízdních režimů Eco, Normal a Sport může řidič zvolit jízdní režim GT. Jízdní režim GT automaticky nastaví co nejdynamičtější odezvu obou elektromotorů, brzd, řízení, polo-aktivního systému odpružení, elektronického samosvorného diferenciálu (e-LSD) a elektronického řízení stability (ESC). ESC v režimu GT povolí vyšší prokluz kol ve prospěch těsnějšího souznění s povrchem vozovky vč. možnosti systém ESC zcela deaktivovat, chce-li řidič dosáhnout přetáčivosti vozidla.
Ještě o krok dále jde volitelný režim ‚Drift‘ k záměrnému vyvolání přetáčivosti, kdy se větší podíl (až 100 %) hnacího momentu posílá na zadní kola pro jízdu bokem bez omezení; na výjezdu ze zatáčky zase systém může začít posílat potřebný hnací moment na kola přední nápravy pro lepší akceleraci.

Odlišnosti oproti specifikacím Earth, GT-Line

Vyjma již zmíněných vylepšení se verze GT odlišuje pozměněným designem, který se propsal i do celkových rozměrů vozu. Model narostl oproti specifikaci Earth o 15 mm do šířky, o 10 mm do délky, celková výška se snížila o 5 mm, přičemž hmotnost vozu je o 80 kg vyšší. Nárůst celkových rozměrů měl vliv i na celkově vyšší koeficient odporu vzduchu (0,297).
Verzi GT jsou dedikovány i další designové detaily – od přepracovaného předního a zadního nárazníku, přes neonově zelené brzdové třmeny, zelené prošívání speciálních sportovních sedaček, až po zelené tlačítko voliče jízdního režimu GT na volantu. Vyhrazená pro sportovní specifikaci GT jsou i 21“ kola s obutím Michelin Pilot Sport 4S (255/40 R21).

633aecb077931obrazek.png

Sportovně zaměřená verze si vyžádala jen minimální konstrukční úpravy podvozku. Šlo výhradně o zesílení bodů upevnění prvků zavěšení kol. Přední náprava dostala novou geometrii a kinematiku. Nové uspořádání je tvořeno dvojicí ramen pro lepší regulaci svislých pohybů a zajištění stabilního kontaktu s povrchem vozovky za většího zatížení v zatáčkách a na površích proměnlivé kvality. Systém odpružení v zájmu vyšší agility používá zcela nové pružiny – vpředu o 9 % měkčí, resp. vzadu o 11 % tužší. V porovnání s provedením GT-Line jsou stabilizátory GT tužší o 15 %. Handling výkonově impozantního vozu ovlivňují i větší brzdové kotouče s odvětráváním vpředu (380 mm) a vzadu (360 mm), které spolupracují s novými vysoce účinnými čtyřpístkovými třmeny na přední nápravě.
 
Změn doznal i zavazadlový prostor a tažná kapacita. Zavazadlový prostor činí 480 l a při sklopení zadní řady sedadel dosahuje objemu až 1 260 l (dle metodiky VDA). Verze GT si zachovává i zavazadlový prostor pod přední kapotou, a to o objemu 20 litrů. Zvýšený celkový výkon vozidla umožnil navýšit maximální tažnou kapacitu brzděného přívěsu až na 1 800 kg (tj. o 200 kg více oproti verzi EV6), přičemž maximální kapacita tažného zařízení nebrzděného přívěsu zůstala nezměněna (750 kg).

Řešení dobíjení

Komfortní dobíjení na cestách zajišťuje lokální řešení Kia EV Power Card s 80% pokrytím sítě veřejných dobíjecích stanic a na delších mezistátních trasách je k dispozici evropská platforma Kia Charge, která zpřístupňuje více než 410 tisíc dobíjecích stanic. Obě tato řešení využívají energii z obnovitelných zdrojů**, díky čemuž je mobilita skutečně udržitelná.

633aecbea8442obrazek.png

Zákazníci, kteří si model EV6 GT zakoupí získávají automaticky obě dobíjecí služby najednou. V prvním roce s tuzemským řešením Kia EV Power Card mohou na dobíjení zdarma čerpat měsíční bonus 1 000 Kč vč. DPH. U evropské služby Kia Charge pak na prvních 12 měsíců zdarma získávají zvýhodněný balíček IONITY Power, s kterým na stanicích IONITY dobijí 1 kWh za cenu 7,70 Kč vč. DPH.

633aec7d633d8obrazek.png

Reklama