Přírodní a odlehčené materiály tvoří základ uvolněného vzhledu, který je charakteristický pro módu, kterou přináší jarní a letní kolekce H&M. Základní tkaninou je bavlna, druhým nejpoužívanějším materiálem je len. Opět přichází do módy hedvábí, tentokrát s trochou patiny a jakoby vybledlým nebo sepraným vzhledem. Barvy se budou nosit od čistě bílé a béžové až po světlé neutrální tóny a barvy koření jako okrová, oranžová nebo čokoládová. Silueta se rozšiřuje, neboť móda si pro tuto sezónu žádá širší tvary. Ze vzorů a desénů se opět uplatňují květinové vzory, pyžamové proužky, madras, kašmír a výšivka. Pro zdůraznění kompletního vzhledu ještě patří doplňky jako dlouhé šátky, velké tašky z měkké slámy, široké pásky a starožitné kovové šperky.
Móda pro jaro a léto obsahuje etnické prvky inspirované severní Afrikou, Jamajkou, Thajskem a Japonskem. Dávno ale neplatí, že míchat styly je zakázáno. Naopak. Teprve při smíchání minimálně tří vzorů nebo vrstev dosáhnete toho správného originálního výsledku. Hodně se opět používá stahování a zdrhování.
U žen se znova zdůrazňuje partie boků – harémové kalhoty kombinované s tunikami nebo blůzkami, pumpky doplněné hluboce vykrojeným horním dílem vázaným kolem krku a doladěným dlouhým šátkem, široké výstřihy a závěsy s nabíranými stehy a výšivkou, pletené a háčkované vesty, to vše vytváří novou siluetu. Módní tvůrci tentokrát sáhli pro inspiraci do 70. a 80. let. Korálky, výšivky, stužky a drhaná krajka – právě takové detaily jsou teď IN. Čím více romantiky, čím více rustikálního stylu, tím lépe. Hrubé a seprané materiály doplňuje něžná krajka a květinové vzory. Sukně jsou široké a nabírané, kalhoty široké a rozevláté. Potřebujete do práce něco usedlejšího? Možná se najdete v čistém stylu H&M, který se vyznačuje ženskostí a dotekem městské uhlazenosti. Textilie jsou jemné s luxusním vzhledem, uplatňuje se lesklý a matný krepdešín, hedvábí, satén, len, krajka.
Muži budou nosit košile bez límečků, tuniky, kalhoty se zatahovací stuhou v záložce a kaftany. Uplatňují se také volné lněné a bavlněné obleky se saky na dva knoflíky a horními díly bez rukávů. Nejvyhraněnější formou pánského vzhledu jsou sukně nebo kombinace sukně a kalhot.

Značka H&M původně vznikla ve Švédsku v roce 1947 a specializovala se na dámskou módu. Dnes prodává oděvy pro ženy, muže i děti a kosmetiku ve více než 770 prodejnách ve 14 zemích světa, ve Skandinávii je možné nakupovat zboží H&M také zásilkovým způsobem a přes internet. Mottem značky H&M je: „Móda a kvalita za nejlepší cenu.“ O tom, jak toto heslo sedí, se budete moci přesvědčit už v březnu, kdy H&M otevírá své první prodejny v České republice. Konkrétně 21. března v Metropoli Zličín a 28. března v centru Nový Smíchov.
Reklama