seznam.jpg
Foto: Shutterstock

1. Nevšimli jste si zprávy

V záplavě e-mailů, které nám denně přistanou ve schránce, se může velice lehce stát, že nějaký z nich opomenete a zkrátka na něj neodpovíte. Stává se to běžně, ale horší je, když se vám to stane u důležité zprávy, která vyžadovala brzkou odpověď. Pokud se odesílatel nepřipomene a vy takový e-mail najdete, neignorujte ho a odepište.

Špatná reakce: Omlouvám se za pozdní odpověď.
Správná reakce: Děkuji za trpělivost.

Cítíte ten rozdíl ve sdělení? První varianta je tak trochu zbytečná a podle business koučů může dokonce i někoho naštvat, i když je to paradoxní. 

2. Spletli jste se

Další velmi častá situace je ta, že si někoho nebo něco spletete. Třeba máte za to, že vám píše někdo jiný nebo jste neudělali to, co jste měli. Máte hodně úkolů a jednoduše se vám to zamotá. Možná kvůli tomu bude někdo naštvaný, ale neberte si to osobně, člověk je omylný a zkrátka se to stane.

Špatná reakce: Omlouvám se, toho jsem si vůbec nevšimla.
Správná reakce: Děkuji za upozornění.

3. Požadavky, otázky

Čekáte dlouho na odpověď nebo potřebujete od někoho něco zjistit? Buďte chytří a jděte rovnou na věc, zbytečně neprotahujte a vyhněte se omáčce okolo, nikdo nemá čas to číst a svůj požadavek napište hned na začátek.

Špatná reakce: Jen jsem se chtěl zeptat..
Správná reakce: Kdy mohu očekávat..?

4. Potřebujete odejít

Máte doktora, schůzku, potřebujete si zkrátka něco zařídit a odejít dřív nebo vůbec nepřijít. Spoustu lidí se bojí o něco takového říct a nevědí, jak na to. Samozřejmě záleží na vašem požadavku, na vztazích a na tom, v jakém pracovním poměru jste. Pokud si to můžete dovolit, neptejte se, ale oznamujte. Dejte do kopie co nejvíc lidí, kteří by vás mohli postrádat.

Špatná reakce: Mohl bych, prosím, odejít dříve?
Správná reakce: Musím odejít k .. v ..

Jde taky o způsob, jak to napíšete. Nebuďte arogantní, vždy slušní a pokud se tak budete k lidem chovat, oni vám to opětují. 

Zdroj: Instagram @podnikaniproholky_, mladypodnikatel, 365tipu