64352f7d0572bobrazek.jpg
Foto: Profimedia

Povrchní svět Hollywoodu je i přes snahy to změnit stále zaměřený na krásu, štíhlost a hlavně mládí. Herečka Helen Mirren je ovšem jednou z těch, které jdou proti zažitým pořádkům, a které filmový svět neodepsal. A nepotřebuje k tomu obličej plný botoxu ani desítky plastik.

Na svůj život si Helen Mirren rozhodně nestěžuje a sálá z ní spokojenost. Pro britskou verzi magazínu Vogue se v minulosti podělila o tajemství dobře prožitého života. Podle ní je důležité, aby se člověk nenechal ochromit vlastními nejistotami, ale byl otevřený různým možnostem. Prý také není k zahození se na svůj svět někdy podívat očima cizince či dítěte a předstírat, že ho vidíte poprvé. Tak se dá najít kouzlo, které se skrývá skoro ve všem.

Když se člověk herečce podívá do obličeje, který se většinou do široka usmívá a v očích mu sálají plamínky, nemůže si nevšimnout řady vrásek, které k věku prostě patří. Helen Mirren je ale neřeší, a proto se jí dýchá o dost lépe než mnohým jejím vzhledem posedlým kolegyním.

Také nevysedává hodiny u kadeřníka, aby zakryla šediny. Šedá barva vlasů ji prý nijak neuráží, právě naopak, když byla ještě blondýnkou, vlasy jí často vyšisovalo sluníčko do bělejšího odstínu. Když se tedy blond barva z jejích vlasů začala s postupujícím věkem ztrácet, prostě si jen připadala, jako kdyby trávila víc a víc času na slunci.

Vitalitu a zdraví, kterými disponuje, ovšem nemá jen tak bez námahy. Herečka zmiňuje, že je důležité se o svoje tělo starat zevnitř, což se dá dělat hlavně jídlem a pohybem. Jako správná Britka sice miluje fish and chips a ráda si ho dopřeje, ale důležitý je pro ni ve stravě balanc. Tedy něco méně zdravého a nutričně méně hodnotného je třeba vyvážit něčím zdravějším a nutričně hodnotnějším.

Přestože herečka přiznává, že co se pohybu týče, patří k té línější části populace, cvičení se nevyhýbá. A aby si to usnadnila, už řadu let provozuje krátké, ale účinné cvičení inspirované programem, který vznikl v roce 1959 pro kanadské letce. Nese název XBX a trvá pouhých dvanáct minut. Důležité ovšem je být konzistentní a provádět ho nejlépe každý den. Cvičení existuje v několika variantách s ohledem na pokročilost a fyzickou zdatnost cvičence.

Varianta pro začátečníky podle magazínu Fit and Well zahrnuje například tyto cviky:

  • Ohnutí v bocích a dotýkání se prstů u nohou nataženými pažemi – 5 opakování
  • Zvedání kolene k hrudníku a držení rovnováhy na jedné noze – 8 opakování s každou nohou
  • Ohýbání trupu na jeden a na druhý bok – 5 opakování
  • Kroužení pažemi – 12 opakování
  • Sedy lehy – 5 opakování
  • Běh a skákání na místě – 50 opakování apod.

Zdroje: Vogue, Prevention, People, ČSFD, Fit and Well

Čtěte také: