Zákazníci tak mají jistotu, že nakupují produkt vysoké kvality ověřený nezávislým testováním spotřebitelské organizace dTest. „Jsme velmi rádi, že se opět potvrdila kvalita našich produktů. Náš výrobek je ze dřeva pocházejícího z ekologicky udržitelného lesního hospodářství, a navíc za nejnižší cenu,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí Kauflandu.  

dTest, který se zaměřuje na testování výrobků a služeb, tentokrát v laboratoři prověřil 12 různých značek dřevěného uhlí. Redakce testovala kvalitu podle základních kritérií českých technických norem. Zjišťovalo se množství vázaného uhlíku, který ovlivňuje jakost – větší podíl znamená vyšší energetickou účinnost, delší, rovnoměrnější a čistší hoření. Nežádoucí je vyšší obsah popela, který se projevuje nízkou teplotou hoření a může oheň dusit. Vysoká vlhkost zase zvyšuje hmotnost uhlí a zároveň snižuje výhřevnost. Měřila se i velikost uhlíků – jejich optimální rozměry a složení jsou důležité pro rovnoměrné hoření. Hodnotily se také informace na obale, zejména původ dřeva, protože těžba v méně rozvinutých zemích může být zátěží pro životní prostředí.

Vítězný produkt uhlí Let‘s BBQ Charcoal privátní značky Kauflandu získal celkově 84 % a hodnocení „velmi dobře“. Má velmi nízkou zbytkovou vlhkost, minimální obsah popela, a naopak je bohatý na vázaný uhlík. Nese certifikáty FSC (lesní certifikace zaručující, že dřevo pochází z ekologicky udržitelného lesního hospodářství) a DIN (časově omezeného potvrzení, že uhlí splňuje příslušnou normu). “Kaufland má jako jednu z priorit udržitelnost. Náš výrobek pochází z Evropy a neobsahuje tropická dřeva, takže si můžete být jistí, že negrilujete například na uhlí z ohrožených deštných pralesů,“ dodává Renata Maierl.


Reklama