Už se kvapem blíží doba letních dovolených a jistě mnohé z vás vyráží na pobyt u moře nebo v Čechách, který je spojen s cvičením. Aktivní dovolená u moře je skvělá příležitost odpočinout se, opálit se do bronzova a díky dennímu cvičení také shodit nějaké to kilo. Může vám ale také přichystat pár horkých chvilek!

Na co si dát pozor a co si určitě nezapomenout doma?

Vyberte si rekreaci s instruktorkou, kterou znáte, jinak můžete být hodně zklamané. Na delší pobyt se cvičením jeďte s cvičitelkou, na kterou chodíte alespoň občas doma cvičit a jste s jejím vedením lekcí spokojené. Mohly byste zažít nepříjemné překvapení a cvičit celý týden s někým, kdo vás vůbec nezaujal nebo necvičí zrovna nejlépe, určitě za to nestojí. Pokud chcete jet s neznámou cvičitelkou, neváhejte se u své cestovní kanceláře na instruktorku zeptat – jestli má osvědčení o kvalifikaci, kde cvičí a zkuste si zajít alespoň na jednu její hodinu.
Připravte se na to, že pokud budete chodit cvičit každý den, vaše tělo zažije mnohem větší zátěž, než na jakou jste zvyklé doma při dvou lekcích aerobiku za týden. Nesnažte se proto za každou cenu cvičit denně všechny lekce a klidně si dopřejte několikrát odpočinek (místo toho si můžete zaplavat více v moři). Nepřijely jste se zničit, ale odpočinout si!

Snažte se komunikovat s instruktorkou a dělit se s ní o vaše názory a připomínky. Kvalitní instruktorka vás neodbyde a bude se snažit udělat maximum pro to, abyste byly spokojené. Pokud budete mít po třech dnech pocit, že cvičíte pořád to samé dokola, požádejte o změnu. Když vám bude chybět posilování některé partie těla, poproste cvičitelku, aby ji do svého programu zařadila. Nebojte se zeptat na otázky týkající se správného cvičení, posilování či stravování. Máte skvělou příležitost dozvědět se, co byste mohla dělat lépe a zapracovat na sobě!

Na dovolené se oddejte především relaxaci a zábavě. Nepřemýšlejte po celou pobytu, že musíte zhubnout, spíš si pořádně užívejte, ať přijedete nabité energií a dobrou náladou!

Doma si určitě nezapomeňte:
· dostatek oblečení na cvičení, které budete moci střídat
· podložku na cvičení
· kvalitní a uzavřenou obuv na cvičení
· iontové nápoje (dbejte na dodržování pitného režimu!)
· kvalitní opalovací krémy (cvičit a potit se se spálenou a rudou pokožkou je opravdu velmi nepříjemné)
· čapku (šátek) s kšiltem, který oceníte při cvičení na sluníčku
· dobrou náladu a chuť do cvičení

Hezkou dovolenou vám přejí instruktorky aerobiku

přejato z webu www.aerobics.cz