Průzkum Dove Global Beauty a Confidence Report (2016) ukazuje, že ženy po celém světě ztrácí důvěru v to, co vidí. 77 % žen si myslí, že všechny fotografie v médiích jsou digitálně upraveny nebo vyretušovány. 69 % dotazovaných žen zmiňuje zvyšující se tlak ze strany reklamy a médií na nereálné standardy krásy a celkový vzhled žen, což u většiny dívek a žen vede ke snižování sebevědomí. „Pokud obsah médií neodráží realitu, má to negativní vliv na diváka,“ říká Jess Weiner, profesor z univerzity v jižní Kalifornii (USC) a žurnalistické školy v Annenbergu. „Tím, že zobrazujeme nerealistické a nedosažitelné obrazy krásy, vytváříme nereálné cíle, což vede k pocitu selhání. To platí zejména pro mladé dívky, které vyrůstají ve světě filtrů a retušování,“ dodává Jess Weiner.
5bb6102e06b6dobrazek.png

Označení Dove „Bez digitální úpravy“ se připojuje k projektu sebedůvěry a ukazuje, že se Dove striktně drží své ideologie digitálně nezkreslovat portréty žen, které jsou na fotografiích zobrazeny. Ženy jsou 100% přirozené, přesně takové, jako kdybyste je potkali v reálném životě. Projekt sebedůvěry Dove byl zahájen v roce 2004. Má za cíl oslovit do roku 2020 čtyřicet milionů mladých lidí po celém světě a poskytnout jim osvětu v oblasti sebedůvěry a spokojenosti s vlastním tělem. Součástí tohoto projektu je vysvětlování, jak se bránit negativnímu vlivu médií a jak k nim být kritičtější.  Zmíněné označení je dalším krokem, který z konzumních médií odstraní domněnky a zároveň povzbudí ostatní značky, aby se nad tímto problémem zamyslely.
5bb6103719ff0obrazek.png

5bb61046792a5obrazek.png„Již několik desetiletí propaguje Dove skutečnou krásu a ne digitální zkreslení. Toto označení představuje nekončící závazek značky vůči všem ženám a jejich skutečné kráse,“ říká Sophie Galvani, globální viceprezidentka Dove. „Letos chceme pokročit ještě o krok dál a dát ženám nástroj, který jim pomůže pochopit, co je skutečné a co není. Označení ženám pomůže rozeznat skutečnost a částečně jim uleví od tlaku vypadat určitým způsobem. Doufáme, že se k nám v tomto hnutí připojí více značek, protože tento závazek je třeba co nejvíce rozšířit,“ dodává Galvani.

Více o značce a jejích projektech najdete na Dove.cz

Reklama