Chodíte plavat jen rekreačně? Dáte si pár temp u hotelového bazénu nebo v moři a zbytek dovolené trávíte na lehátku? Je na čase to změnit! Vodní sporty jsou přesně ty pravé, chcete-li (nejen) v létě dostat své tělo do formy, shodit nějaké to kilo, intenzivnější spalovat tuky a jako bonus perfektně formovat svou postavu.
Přestože je pohyb ve vodě výrazně náročnější a vy musíte trochu pracovat s odporem, výhodou je, že vás bude voda nadnášet, nezatěžuje klouby a vy, přestože se může zdát teplota trochu nižší, si pořádně zamakáte, protože zapojíte i ty svaly, o nichž jste doposud vůbec nevěděly, že je máte. Navíc je zejména plavání super způsob, jak uvolnit svou mysl a pod vodní hladinou zapomenout na všechny myšlenky, které se vám víří hlavou. A protože už neslýcháme jen o plavání, aquabelách nebo vodním pólu, vyrojilo se pár vodomilných aktivit, které by vás mohly bavit.

Do kondice ve vodě

Oblékněte plavky a vyrazte do bazénu, čeká tam na vás mnoho vodních lekcí, které vás mohou jedině mile překvapit! Tady jsou:

Aquaspinning
O této aktivitě jste už asi slyšely. A ano, jedná se o jízdu na speciálním stacionárním kole a ve vodě. Na rozdíl od jízdy v tělocvičně máte tělo ponořené ve vodě a makáte jednou tolik, to znamená, že musíte vydat i jednou tolik energie. Budete formovat, zapojíte břišní svaly, vaše záda si budou libovat a perfektně rozproudíte krevní oběh.

Aquakickbox
Tohle vodní kardio je pro holky, které mají už trochu lepší fyzičku. Zapojíte zde prvky aquaaerobiku a kickboxu. Makat bude celé tělo, zejména pak vaše horní a dolní končetiny. Lekce však nemohou probíhat v klasickém bazénu, ale musí být přizpůsobená jak hloubka, tak i teplota vody.

Aquajóga
Aquajóga vychází z prvků a asán klasické hathajógy, výhodou ale je, že vás bude volní hladina krásně nadnášet a navíc je toto cvičení jako dělané pro těhotné ženy, lidi s nadváhou nebo problémy s klouby. Teplota vody by měla být vyšší, vzhledem k tomu, že se jedná o pomalejší typ cvičení.

Aquajogging
Zapálení běžci, zbystřete. Tohle je něco pro vás! Aquajogging si často „předepisují“ vrcholoví sportovci nebo třeba triatlonisté. A můžete se do něj pustit i vy, běhat ve vodě můžete totiž bez přítomnosti trenéra a stačit vám bude jen speciální plovací pás. Ale pozor, je to pěkná dřina, ale věřte, že to za ty spálené kalorie navíc opravdu stojí!

Také si přečtěte: