müsli

Zavolejte děti k sobě do kuchyně a za jejich vydatné pomoci vyrobte výbornou a zdravou svačinku. Müsli můžete křupat jen tak nasucho, místo brambůrek, nebo nasypat do bílého jogurtu či do mléka. Dětem bude určitě chutnat o to více, že se můžou podílet na jeho přípravě a sami si určit, které suroviny použijete.

Co je to vlastně müsli?
Snídaně nebo svačina z obilovin, kde základem jsou ovesné vločky. Přidávají se nejrůznější druhy ovoce, ořechů, semínek a pochutin. Příprava domácího müsli je nenáročná, a pokud si uděláte velké zásoby, vydrží vám, skladované v suchu, velice dlouho.

Vločky
Nejvhodnější pro přípravu jsou ovesné vločky. Jsou bohaté na nutriční látky, dodávají energii a obsahují velké množství vlákniny. V obchodě si vybere vločky hrubší nebo jemnější, záleží na vaší chuti.

Použít můžete také vločky z ječmene, pšenice či žita. Můžete je do müsli použít jako doplňkové k vločkám ovesným.

Ořechy
musliDo müsli můžete použít všechny druhy ořechů, které vás napadnou. Jsou zdrojem výživných látek, které jsou našemu tělu velice prospěšné. Obsahují kyselinu listovou, vitaminy B, provitamin A, vitamin E a další.
Nejchutnější jsou do müsli ořechy vlašské, lískové, kešu, mandle, para ořechy i arašidy.

Semínka
Obsahují tuk, který je prospěšný pro lidské tělo, vitaminy a minerální látky. Stejně jako ovesné vločky obsahují hodně vlákniny a působí proto příznivě na zažívání. Vyzkoušejte slunečnicová, dýňová, sezamová či lněná semínka. Do každé porce jich stačí nasypat trošku.

Ovoce
Ovoce by nemělo v müsli chybět. Sušené hrozinky, sušené banány či brusinky mu dodají výbornou chuť. Kdo chce, sušené ovoce vynechá a raději müsli při konzumaci doplní ovocem čerstvým - jablky, banány, jahodami...

Co ještě?
Pro doplnění můžeme přidat do müsli kousky čokolády, med, skořici, javorový sirup nebo třeba nastrouhaný kokos.

ZAPÉKANÉ MÜSLI

výběr z předchozích surovin
1 plechovka slazeného kondenzovaného mléka

A teď přichází chvíle pro naše děti. Všechny suroviny, spolu s dětmi, vsypeme do velké mísy. Ořechy můžeme trochu nasekat (ale také nemusíme). Necháme děti důkladně promíchat a vlijeme do nich slazené kondenzované mléko. To je poměrně dost sladké, takže už necukrujeme.

Tuto směs přemístíme na plech a pečeme při střední nebo nižší teplotě. Promícháváme, aby se nám netvořily hrudky a aby se směs nepřipálila.

Podáváme s jogurtem, mlékem, kysanou smetanou, tvarohem, čersvým ovocem nebo jen tak nasucho.

Pokud chceme opravdu zdravou variantu, tak vynecháme slazené mléko, suroviny pouze důkladně promícháme a necháme v troubě lehce zapéct.

Dobrou chuť přeje elly.