Foto: Shutterstock

Jednou z nejúčinnějších metod v boji se stresem je aktivní pohyb. Sportování a cvičení pomáhá i proti kosmetickým problémům, které bývají často vedlejšími projevy naší vnitřní nepohody, jako je akné, povadlá pleť nebo vrásky. „Pohyb podporuje cirkulaci krve, z těla se vyplavují toxiny, do kůže se dostává více okysličené krve a zvyšuje se produkce kolagenu,“ vysvětluje Denisa Jasinská z české kosmetické značky Essenté. „Výsledkem je pleť zářící ještě dlouho po cvičení a uvolněné svaly, které tak nemají tendenci se stahovat a vytvářet vrásky. A dokonce i pocení kůži prospívá, protože se při něm uvolňují póry.“

Důležité je ovšem i správné dýchání. Okysličený organismus si totiž lépe poradí se stresem, ale třeba i s projevy stárnutí. Ostatně, oba tyto jevy spolu úzce souvisejí. Většinu dne dýcháme povrchově, ale zaměříme-li se na prohloubení dechu, případně ovládneme-li jógová dechová cvičení, naučíme se, jak si stres držet od těla. A projeví se to i na naší pokožce.

Foto: Shutterstock

Čím nakrmit pleť

Na stav pleti má samozřejmě velký vliv i složení naší stravy. Proto je vhodné zaměřit se zvláště na ty potraviny, které dokážou pleť revitalizovat a doslova rozzářit. „Patří mezi ně například papája s vysokým obsahem vitaminu C, u něhož bylo prokázáno, že zvyšuje tvorbu kolagenu a zpevňuje pokožku. Tento silný antioxidant rozjasňuje pleť, pomáhá ji hojit a chrání ji před UV zářením způsobujícím stárnutí. Podobné účinky mají i jahody, kiwi, citrusy, šípky, rakytník, brusinky, papriky, brokolice, špenát nebo kapusta,“ doporučuje Denisa Jasinská a dodává, že pevnost pokožky podporuje také chlorella a vodní řasy, které jsou plné aminokyselin, antioxidantů, vitaminů B a C, bílkovin, omega-3 mastných kyselin, vápníku, železa a vlákniny. Zároveň připomíná zásadu vypít denně 2 až 3 litry tekutin (při sportu více), především v podobě čerstvé vody bez chemických úprav, která z těla vyplavuje toxiny.

Pro duševní vyrovnanost i krásnou pleť je zcela zásadní i dostatek kvalitního spánku. Doporučení spát 7 až 8 hodin denně je celkem známé, ne každý ale ví, že nejdůležitější je
nepropásnout fázi hlubokého spánku, která obvykle přichází mezi druhou a třetí hodinou ranní. Tehdy totiž dochází k obnově a regeneraci buněk a tkání. Právě v tuto dobu budou také nejlépe účinkovat kosmetické přípravky pro podporu zdravého a mladistvého vzhledu pleti.

Foto: Shutterstock

Reklama