Ale pojďme popořádku. V loňském roce absolvovala tato dvojice poprvé slavný Dakar v kategorii Classic. Jaké auto si děvčata vybrala, určitě už víte. Ano jednalo se o populární kachnu, tedy Citroën 2CV. A hned napoprvé jí dovedly do cíle. Jednalo se vůbec o první kachnu, která kdy spatřila cíl. Na tento úspěch chce celý realizační tým navázat i letos. Už to, že se bude jednat o skutečný tým, ukazuje i jejich personální rozšíření. Jejich dvorního mechanika, současně i konstruktéra a vůbec technického mága Tomáše Nerudu posílí další dva členové doprovodu.
Myslelo se i na doprovodné auto, které, jak jinak, muselo být stylové. Proto ve spolupráci s domácí centrálou automobilky Citroën vybral tým Duckar užitkový vůz Jumper. Při jednání s italskou firmou Caselani, zabývající se přestavbami současných vozidel do historické podoby, děvčata tak nadchla majitele firmy, že jim kit poskytl jako sponzorský dar. Do finální nádherné podoby pak doprovodné vozidlo postavila brněnská firma Brnocar.
Ovšem to nejdůležitější je samotný soutěžní stroj. Tentokrát se již jedná o speciálně upravenou „kachnu“. Vzhledem k tomu, že celému týmu jde nejen o dojetí, ale hlavně vysoké postavení v cíli, muselo se začít úplně od začátku. A tak postavili úplně nový Citroën 2CV vycházející z modelu Sahara. Tedy se dvěma motory a s pohonem všech kol. Tuto myšlenku jim vnukl belgický specialista na kachny Filip van Gool. Ten byl tak nadšen dakarským úspěchem dámského dua, že i když to běžně nedělá, postavil pro Duckar team rovnou tři motory a čtyři převodovky. Tím ušetřil Tomášovi sice spoustu práce, ale stejně před ním stál obrovský úkol. Propojit to vše dohromady.
Koncepce je taková, že jeden motor je vpředu a pro druhý se musela upravit zadní část. Každý motor má také samostatnou převodovku. Výhodou je, že každý pohonný systém funguje autonomně, takže v případě poruchy jednoho z nich se dojede na druhý. Ovšem to byl pouze začátek. Nejsložitější bylo, jak to udělat, aby Bára za volantem mohla ovládat oba agregáty jedním pedálem plynu a taktéž klasickým pedálem spojky. Totéž platí o řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Největší problém byl v tom, že právě pro správné řazení musí být obě převodovky vůči sobě ve stabilizované poloze. Musely se tedy použít tvrdší silentbloky a stabilizátory, a to vše důkladně prověřit a seřídit. Tomáš Neruda měl opravdu hodně zamotanou hlavu. Vzhledem ke zvýšenému výkonu (každý motor má objem 760 cm3 a celkový výkon může dosahovat až 100 koní), bylo nutné upravit podvozek, který dostal závodní nastavitelné Koni tlumiče.
Důležitou roli hraje také chlazení zadního motoru. Proto doznala kachna několik karosářských změn, kdy např. přibyly chladicí žábry v horní části zadní partie či speciálně tvarované zadní víko usměrňující proud chladicího vzduchu k ventilátoru. O tom, že se myslelo na každý detail, svědčí nastavení vyprošťovacích pomůcek tzv. waflí, taktéž usměrňujících proud vzduchu do zadní části.
Když jsme u novinek, pastvou pro oči bude také nový originální design od Josefa Rataje.
A jak je to s tím heslem „Chceme vyhrát“? Inu, jak doplnila Bára „…když ne celkově tak alespoň v kategorii kachen“. Na startu budou totiž stát další kachny dokonce stejné koncepce.
Vzhledem k tomu, že se jedná o dámskou posádku, tak s přáním šťastné jízdy přišly i krásné květiny od majitele firmy Kytky od Pepy, Josefa Dušátka. Ten jim navíc slíbil, že když své předsevzetí splní, bude je v cíli čekat obrovská kytice. Mimochodem, kompozici květin pro „kachnu“ vybrali fanoušci ve facebookové anketě: červená růže Freedom, bílá eustoma a okrasný bodlák
Nový komentář