„Hodiny štěstí“, které mají zlepšit duševní pohodu dětí, zavedli na dvaadvaceti školách po celé Británii. Jak informuje server TimesOnline, lekce by dětem měly pomoci hlavně s rozvíjením asertivity.

Výuka je na první pohled poněkud drsná. Ale děti prý poměrně rychle chápou, o co jde. A tak se dvanáctiletý Ryan Austen z Longdean School jen usmívá, když mu učitel říká, že nemá žádné přátele.

„To není pravda, minule jsem byl u kamaráda a dívali jsme se spolu na filmy,“ odpovídá Ryan. Ví už totiž, že nejde o cílené ponižování ze strany učitele, ale o pilotní projekt na školách, který ho má naučit odrážet negativní poznámky pozitivními reakcemi. Žáci přitom hovoří o svých problémech a způsobech, jak se dají zvládnout.

„Hodinám asertivity říkáme také hodiny štěstí. Není to ale jen o tom, že bychom děti učili stále se usmívat,“ říká Rhodri Bryant, ředitel Longdean School v britském Hemel Hempsteadu v hrabství Hertfordshire, jedné z prvních britských škol, která se do programu zapojila.

„Být šťastný je sice předpokladem pro úspěšné studium a pro úspěch v životě, ale tento program má se štěstím jen velmi málo společného,“ dodal ředitel.

Podle něj je cílem „hodin štěstí“ rozvíjet emoční inteligenci dětí, aby si zvykly na potřeby a pocity druhých i ty své vlastní. Kurs, jehož teoretické základy vznikly v Pensylvánii, zkouší v současnosti dvaadvacet britských škol. Má mimo jiné také zabránit depresím v pubertě.

Podle dvanáctiletého Sama Luscomba-Greena lekce pomáhají i při komunikaci s rodiči.

„Před tím, kdykoli jsem se přel s rodiči, býval jsem hodně agresivní. Chtělo se mi řvát. Teď ale zůstávám v klidu, stačí mi, když jsem asertivní,“ vysvětluje Sam.

Jeho zkušenosti potvrzuje zhruba 60 procent účastníků pilotního programu. Děti shodně uvedly, že poté, co program absolvovaly, se cítí šťastnější.

Reklama