„Hodiny štěstí“, které mají zlepšit duševní pohodu dětí, zavedli na dvaadvaceti školách po celé Británii. Jak informuje server TimesOnline, lekce by dětem měly pomoci hlavně s rozvíjením asertivity.
Výuka je na první pohled poněkud drsná. Ale děti prý poměrně rychle chápou, o co jde. A tak se dvanáctiletý Ryan Austen z Longdean School jen usmívá, když mu učitel říká, že nemá žádné přátele.
„To není pravda, minule jsem byl u kamaráda a dívali jsme se spolu na filmy,“ odpovídá Ryan. Ví už totiž, že nejde o cílené ponižování ze strany učitele, ale o pilotní projekt na školách, který ho má naučit odrážet negativní poznámky pozitivními reakcemi. Žáci přitom hovoří o svých problémech a způsobech, jak se dají zvládnout.
„Hodinám asertivity říkáme také hodiny štěstí. Není to ale jen o tom, že bychom děti učili stále se usmívat,“ říká Rhodri Bryant, ředitel Longdean School v britském Hemel Hempsteadu v hrabství Hertfordshire, jedné z prvních britských škol, která se do programu zapojila.
„Být šťastný je sice předpokladem pro úspěšné studium a pro úspěch v životě, ale tento program má se štěstím jen velmi málo společného,“ dodal ředitel.
Podle něj je cílem „hodin štěstí“ rozvíjet emoční inteligenci dětí, aby si zvykly na potřeby a pocity druhých i ty své vlastní. Kurs, jehož teoretické základy vznikly v Pensylvánii, zkouší v současnosti dvaadvacet britských škol. Má mimo jiné také zabránit depresím v pubertě.
Podle dvanáctiletého Sama Luscomba-Greena lekce pomáhají i při komunikaci s rodiči.
„Před tím, kdykoli jsem se přel s rodiči, býval jsem hodně agresivní. Chtělo se mi řvát. Teď ale zůstávám v klidu, stačí mi, když jsem asertivní,“ vysvětluje Sam.
Jeho zkušenosti potvrzuje zhruba 60 procent účastníků pilotního programu. Děti shodně uvedly, že poté, co program absolvovaly, se cítí šťastnější.
Nový komentář
Komentáře
To je docela dobrý nápad
, myslím, že by to prospělo dětem i u nás ....
další výchova dětí v Čechách,?