shutterstock-795877609.jpg

Foto: Shutterstock

Podle dermatoložky Dr. Geetiky Mittal Gupty existuje několik důvodů, proč se u vás může objevit akné. Takže, pokud poslední dobou bojujete s pupínky a nevíte proč, zde jsou některé možné příčiny:

Vlasové stylingové produkty

Vlasové stylingové produkty mohou poškozovat nejen vlasy, ale i pokožku. Doktorka Gupta vysvětluje: „Možná si to neuvědomujete, ale většina vlasových produktů obsahuje olej, který ucpává póry a dostává se na vaši pokožku. Proto, pokud si všimnete akné kolem vlasové linie, zkuste přestat používat bezoplachové produkty.“

Opalovací krémy

I když se bez opalovacího krému prostě neobejdete, obzvláště v létě, může být také důvodem vašeho akné. „Některé přípravky jsou příliš těžké a mohou způsobit ucpání pórů,“ říká dermatoložka. Najděte si proto opalovací krém, který je určen pro aknózní pleť.

Léky a antikoncepce

Podle odbornice mohou některým lidem způsobit akné i některé léky a hormonální antikoncepce. V takovém případě doporučuje konzultaci s lékařem a případnou změnu léků.

Odstraňování chloupků na obličeji

Dalším skrytým důvodem vašeho akné může být voskování nebo holení obličeje. „Když se epilujete nebo holíte, póry zůstanou otevřené, odkryté a mohou vést k pupínkům,“ vysvětlila důvod Gupta.
 
Telefon

Věděli jste, že vám telefon může způsobit akné? Pokud ho denně nedezinfikujete, je s největší pravděpodobností pokrytý choroboplodnými zárodky a bakteriemi, které následně spočinou na vaší pokožce. Proto se doporučuje dezinfikovat telefon alespoň jednou denně.

Zdroj: Instagram @Dr Geetika Mittal Gupta