Začátek nového roku se často cítí jako perfektní příležitost vrátit zdraví zpět do rovnováhy.

Mnohdy naše cíle bývají až příliš ambiciózní, což vede k tomu, že se chvíli snažíme a pak vidinu zdravějšího těla, méně kil a dalších snů, převálcuje pracovní nasazení nebo něco úplně jiného. A tak pojďte postupovat krůček po krůčku a věřte, že vaše zdraví brzy získá ten správný balanc.

Naučte se vstávat dříve

Tento zvyk si zamiloval nejeden milovník jógy. A to z mnoha důvodů – budete mít delší ráno, stihnete dokonale probudit celý organismus, a ještě se v klidu nasnídáte. To všechno jsou benefity, které jsou pro naše tělo velice důležité.
Zapomeňte proto na nekonečné zaklapávání a odkládání budíků a raději si nastavte vstávání o 30 minut dříve. Proč? Protože taková ranní jógová praxe a pár koleček Pozdravů slunci vás nastartuje na celý den naprosto dokonale.

Dělejte to, co vás baví

Jedna věc je cvičit, protože jste si to řekly a druhá, cvičit a milovat to. Doporučuji tu druhou variantu. Vy i vaše tělo se musíte cítit dobře a nějakým nucením se k tomu nedoberete. Zamyslete se proto nad tím, co opravdu rády děláte. To je klíčové k tomu, aby se to pro vás stalo zvykem. Přesně díky takové aktivitě se teprve budete dobírat ke svému vysněnému cíli.

Odpočívejte aktivně

To je ale fitness rada, že? Pravdou ale je, že chodit pětkrát týdně do fitka a bezhlavě cvičit, to není to nejlepší, co svému tělu můžete dopřát. Vy musíte umět i odpočívat. A to klidně aktivně. Žádné válení se na gauči. Choďte na procházky, plánujte si s partnerem výlety, ukliďte byt, vyrazte na rodinný oběd pěšky a ne autem, běžte na výstavu…

Dosažitelné cíle

Toužíte zdolávat velké sportovní cíle? V tom vám fandíme! Ale chcete-li být opravdu dobře motivované a neklesat občas na mysli, vaše výzvy by měly být dobře dosažitelné. Chcete uběhnout půlmaraton? Tak co takhle nejprve zdolat metu deseti kilometrů? A pak třinácti, patnácti… až nakonec pokoříte celých dvacet jedna kilometrů?! V opačném případě se také můžete jednou špatně vyspat, neuběhnout to, co chcete a být pořádně demotivovaná, a to není žádoucí.

Mějte své rituály

A je jedno, jestli je zařadíte na ráno, anebo na večer. Tyto rituály by měly být ryze vaše osobní a týkat by se měly nejen vašeho fyzického, ale i psychického zdraví. Zařaďte do svého života meditaci, cvičení na záda, ale klidně i pravidelnou masku a peeling celého těla. Víte, co je totiž základ zdravého a spokojeného života ve vlastním těle? Fakt, že ho budete mít ráda.

Dělejte to pro sebe

Běh, fitko, bosu nebo třeba squash. Je jedno, jaký sport bude vašemu srdci nejblíž, podstatné je, že to bude zábava a budete ho dělat jen a jen kvůli sobě a svému tělu.

Také si přečtěte:

Reklama