Ještě máte deset dní na to, abyste si pořídili novou dálniční známku. Většina řidičů si pro jistotu kupuje roční, ale najdou se i tací, kteří si raději zajedou několik kilometrů navíc, jen aby nemuseli na dálnici.

car

Jestlipak už máte novou dálniční známku? Přiznám se, že já jsem na tyhle věci tak trochu flink. Novou lékárničku jsem si také koupila za pět minut dvanáct, ale na dálniční známku je přece jenom ještě čas. Koneckonců, mají ji na každé pumpě nebo poště, tak kam spěchat, že?

Ale bez ní se prostě neobejdu. Nevím, jak to máte vy, já dávám přednost pohodlnější, plynulejší a bezpečnější, i když možná trochu delší trase před relativně kratší, zato kostrbaté, pomalé a svým způsobem nebezpečné cestě okreskami.
Jedinou výhodu spatřuji v kochání se krajinou či půvabnými vesničkami, ale to stejně nemůžu, když řídím. A tak si ušetřím všelijaké kličkování po silnicích nižší třídy, jen abych ušetřila nějakých dvanáct set.

Jeden můj známý je úplně opačného názoru a tvrdí, že dálniční známku nepotřebuje. On je trošku škrt na penízem a tak (podle mne nelogicky) šachuje a zajíždí si desítky kilometrů, jen aby si ji nemusel kupovat. Argumentuje tím, že po  dálnici jede jednou za rok a že by se mu to nevyplatilo. A když už musí (nebo chce) vytáhnout paty z Hradce Králové do Prahy, raději se kodrcá po staré silnici přes Chlumec a Poděbrady, než aby vyjel už u Hradce na novou, krásnou a mnohem plynulejší dálnici. Nehledě na to, že projíždí spoustou různých „kotěhůlek“ (obyvatelé těchto vsí nechť mi prominou), kde musí jet padesátkou, stále řadit, a auto má tím pádem vyšší spotřebu. Takže co vlastně ušetří? Čas? Určitě ne. Peníze? To pochybuji.

No, ale kdo chce kam, pomozme mu tam, je to jeho právo volby.

Pak je ještě další kategorie řidičů, kteří si kupují časově omezené dálniční známky. Jako třeba moje kolegyně Míša. Říká, že by roční nevyužila, když  jezdí převážně po Praze. A když náhodou potřebuje čas od času vyrazit po dálnici, kupuje si desetidenní.

Jaké jsou ceny jednotlivých dálničních známek?

Roční známka pro vozidla do celkové hmotnosti 3,5 tuny stojí 1.200 Kč, měsíční 350 Kč, desetidenní 250 Kč