Že jste to ještě neslyšela? Také jsem si myslela, že jde o žert. Ale pak jsem zjistila, že je to docela chytrý tah, jak přilákat zákazníky. V zájmu rozšíření klientely zavedla jedna cestovní agentura pojišťění proti špatnému počasí. Když bude více než polovinu vaší dovolené pršet, nebo dokonce bude jen pod mrakem, dostanete odškodné.

weather

„Tak jaká byla dovolená?“ „ Ale ani se neptej, skoro celá nám propršela!“ Pokud jste ji strávili v tuzemsku, nebylo by divu. Kolikrát už jsem letos slyšela slavnou Vančurovu citaci o poněkud nešťastném způsobu léta. Ale co zahraničí? Chorvatsko, Itálie, nebo třeba Španělsko?

Víte, že si takovou dovolenou můžete proti nepřízni počasí pojistit? Už existuje cestovka, která tuto službu svým klientům nabízí. Inspirovala se ve Francii, kde podobné pojistky slaví obrovský úspěch. Aby ne, vypadá to lákavě, nechat si pojistit slunečné dny.

Samozřejmě to jde jen v destinacích, kde bývá většinou stabilní počasí. Ale kdyby náhodou... třeba jste „pechfógl“ a máte smůlu, že i tam, kde se většina lidí krásně opálí a koupe v teplém moři, vy chodíte s deštníkem a drkotáte zuby. Pak není divu, že máte strach zaplatit několik desítek tisíc za rodinnou dovolenou a riskovat, že z ní nic nebude.

Věřím, že po takovém pojištění každý rád „skočí“. Když nevyjde počasí, dostanete odškodné 2500 Kč na osobu, které se může hodit na koupi jiné dovolené. A to by v tom byl čert, aby příště nevyšla!

Podrobnějsí informace o pojištění:

Pojištění se nevztahuje na události způsobené jinými než hydrometeorologickými vlivy, tedy například vulkanickou činností, explozí nebo ohněm.

Zákazníci cestovní agentury si mohou pojištění proti špatnému počasí sjednat ke každému zájezdu, který se uskuteční mezi 1. červnem a 30. zářím. Minimální délka zájezdu musí být týden a maximální 15 dní. Pojištěnému turistovi vzniká nárok na pojistné plnění ve chvíli, kdy je počet slunečných dní nižší než polovina doby zájezdu.

Pro získání pojistného plnění stačí po návratu z dovolené vyplnit a odeslat jednoduchý formulář se stručným popisem počasí. Složitě prokazovat klimatické podmínky nemusíte. Agentura spolupracuje s renomovanými meteorologickými službami, díky nimž má neustálý přehled o počasí ve sledovaných oblastech. Tím se samozřejmě chrání i před případnými „chytráky“, kteří by na tom chtěli vydělat...

Zdroj: Invia