cl.jpg
Foto: Shutterstock

Ponožky
Nohy v teple pomáhají udržovat v teple i zbytek vašeho těla. Jedna menší studie poukázala na skutečnost, že lidé, kteří spali v ponožkách, měli delší a kvalitnější spánek. Za zkoušku tedy nic nedáte. Vybírejte ovšem ponožky s volnou gumou kolem kotníků, která vám nebude svírat cévy.  

Zvíře v posteli
Někteří lidé rádi spí se svým mazlíčkem v jedné posteli. Studie tvrdí, že to může člověka uklidňovat a zrelaxovat. Také je zde ale riziko, že pokud je pes nebo kočka při spánku hlučnější, budou svého majitele naopak rušit. Pokud je to i váš případ, vyprovoďte svého kamaráda do vlastního pelíšku.

Levandule
K lepšímu spánku mohou dopomoci i bylinky, mezi nimi je například levandule. Pokud už je situace opravdu neúnosná a vy se zcela bdělí jen převalujete v posteli, vstaňte a uvařte si šálek levandulového čaje nebo můžete mít snítku levandule přímo v ložnici.

Protažení chodidel
Protahování bývá často podceňováno. Přitom přehledová studie z roku 2016 poukázala na to, že pomalé cvičení založené na protahování (například jóga) má vliv na lepší a kvalitnější spánek. Zmírňuje svalové napětí, pomáhá se uvolnit a soustředit naši pozornost na dech a tělo. V noci ale asi nechcete vstávat kvůli hodině jógy. Proto můžete jemné protahování provést i v posteli. Zaměřte se na chodidla. Ležte s nataženýma nohama a jednoduše protáhněte špičky, setrvejte v této pozici deset vteřin a následně obraťte prsty směrem k tělu a přitahujte je opačným směrem. U toho zhluboka dýchejte a několikrát opakujte.

Reklama