Videa-CT-edu-pro-deti-v-prdskolnim-veku-az-po-stredni-skoly.jpgFoto: ČT

„Projekt ČT edu jsme původně připravovali pro učitele, aby na jednom místě našli videa pro doplnění svého výkladu. V této mimořádné situaci, kdy učitelé a žáci čelí náročné výuce na dálku, jsme se ale rozhodli, že ČT edu otevřeme nejen učitelům, ale i rodičům a dětem. A to v co nejkratším možném čase, přestože jsme původně měli projekt ještě několik měsíců vyvíjet. V posledních dnech jsme vlastně nonstop pracovali na tom, abychom první verzi ČT edu nabídli už v dubnu,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „ČT edu v tuto chvíli zahrnuje přes 3 000 krátkých videí vhodných pro děti od předškolního věku po žáky středních škol. Videa jsou vybírána zkušenými učiteli a jsou přehledně rozdělena podle stupňů, předmětových oblastí i témat tak, aby se uživatelé co nejsnáze dostali k tomu, co je zajímá a baví.“

Dnes-Ceska-televize-spousti-webovy-projekt-CT-edu.jpgFoto: ČT

Portál ČT edu je bez jakékoli registrace otevřený pro všechny, kteří mají přístup k internetu. Učitelé tak budou moci i „na dálku“ doplnit svá zadání pro žáky o názorná, výkladová nebo kontextová videa a rodiče a žáci najdou v podobě portálu ČT edu zábavného pomocníka pro domácí školní přípravu i smysluplnou náplň volného času.

Škola hrou i s humorem

„Video samozřejmě nemůže nahradit výuku, ale tím, že je názorné, nese emoci, humor nebo příběh, stává se užitečným a zábavným doplňkem v procesu vzdělávání. Toho budou moci nyní využít nejen učitelé, ale i rodiče, kteří se během uzavření škol učí doma se svými dětmi daleko intenzivněji,“ říká vedoucí projektu Alžběta Plívová a doplňuje: „Videa pro ČT edu jsme vybírali s téměř padesátkou zkušených učitelů a odborníků. V návaznosti na rámcové vzdělávací programy i učitelskou praxi jsme je pak zpracovávali tak, aby bylo snadné se v nich orientovat. Nyní tak ČT edu nabízí videa pro víc než dvacet předmětů či oblastí a pro asi dvě stovky různých témat. Je to startovní stav a naším plánem je portál do budoucna rozšiřovat nejen o nová videa, nové předměty, jako je třeba matematika, ale i jiné formáty, například pracovní listy.“

Videa mají často stopáž jen několik minut. Krátké formáty odpovídají prvotnímu účelu webu, tedy možnosti zapojit video do práce ve škole, a vycházejí také vstříc zejména mladším žákům, kteří po kratší dobu lépe udrží plnou pozornost. U každého videa mají ale uživatelé i možnost přehrát si pořad celý.