Pro spoustu firem znamenal 12. březen začátek konce. Pro čokoládovnu JANEK se situace zpočátku vyvíjela podobně, ale pak zazvonil telefon, který dodal optimismus celému týmu. „Asi po třech týdnech domácí karantény mi zazvonil mobil. Na druhé straně byla paní z marketingového oddělení společnosti AVAST, která mi oznámila, že by u nás rádi objednali necelých 1500 poukazů jako dárek pro své zaměstnance. Jak na nás přišli nevíme, ale rozhodně nám tato zakázka pomohla finančně překleknout nejkritičtější období pandemie.  Peníze nám poslali prakticky obratem a jejich zaměstnanci si u nás začali vzápětí objednávat čokolády. Často se navíc objednávkou dostali nad rámec poukazu, čímž nám zvýšili tržby o dalších cca 30%,“ popisuje nečekanou podporu od jedné z nejúspěšnějších softwarových firem v České republice jednatel čokoládovny JANEK, Václav Durďák a dodává: „Podobných zakázek jsme zaznamenali samozřejmě víc, ale v násobně nižších objemech. Jsme zvyklí dodávat do firem různě velké zakázky, ale tato byla co do velikosti jedna z nejvyšších v naší pětileté historii.“

V průběhu uplynulých měsíců rostl zájem o výrobky JANEK nejen mezi firemní klientelou, ale i mezi běžnými zákazníky. Firmy často nakupovaly exkluzivní čokolády jako poděkování svým zaměstnancům za skvělou práci, kterou v období pandemie vykonávali. Za nečekaným nárůstem prodejů přes e-shop však stojí zcela nové řešení a evidentní zájem lidí dopřát si v krizovém období nějakou radost. „S novým e-shopem jsme přicházeli postupně a čísla prodejů, které díky němu dnes dosahujeme, dalece předčila naše očekávání. V květnu a červnu jsme zaznamenali nárůst prodejů o desítky procent oproti lednu a únoru, kdy jsme koronavirus v České republice ještě vůbec neměli a jeli jsme ve standardním režimu. Ve srovnání za stejné období loňského roku je ten rozdíl dokonce ve stovkách procent. Kdybychom začali nový e-shop řešit až v březnu, nebo dubnu, jsem si jistý, že bychom přišli minimálně o stovky tisíc korun a pravděpodobně bychom řešili existenční problémy,“ vysvětluje Durďák prokazatelné výsledky nového e-shopového řešení.

Nejistota a obavy o budoucí vývoj ekonomické situace dnes děsí každého podnikatele, který se musí rozhodnout, jestli bude do podnikání dále investovat, nebo vyčká, jak se bude situace nadále vyvíjet. V Jankovi se rozhodli jít cestou investic a růstu. Prodejní čísla, zájem firemních zákazníků a fungující marketing nakonec majitelé přesvědčil o dalším rozvoji. „V polovině června jsme podepsali nákup nového vybavení ve výši několika milionů korun. Nebylo to snadné rozhodnutí, ale jelikož máme v úmyslu nabízet svým zákazníkům jen to nejlepší, a navíc bychom rádi ještě v průběhu letošního roku expandovali do zahraničí, udělat jsme to museli. Díky novým technologiím zvýšíme produkci, kvalitu a rovněž se chystáme rozšířit portfolio našich produktů. Vždyť za první republiky československé čokoládovny nabízely stovky až tisíce produktů. A kde jinde si brát inspiraci než v historii, která ukázala, že být nejlepší je jen otázkou tvrdé práce, nápadů a vysoké kvality,“ říká na závěr Václav Durďák.

Reklama